hej på er
har köpt en beg s 520 som inte funkade hade blivit kortslutning i laddstationen
köpte då ett nytt kort till ladd stationen och en ny laddare
men maskinen hittade fortfarande inte gränskabeln trotts att laddstationen säger att kabel är hel
har mätt med ohm meter och kabeln är hel
beställde då ett nytt huvudkort till klipparen som jag fick idag
monterade det men fortfarande samma problem klipparen hittar inte kabeln
har mätt på laddstationen och har 24 volt och 0,4 amp ut i kabel

om jag kör maskinen på auto och tar bort ena kabel från laddstationen så piper klipparen och stannar varnar för kabel brott och laddstationen piper och lyser rött på lysdioden
någon som vet vad felet kan vara
 
Ställd in samma kanal på klippaen och laddstatrionen?
 
det har jag gjort
på displayen visar det att den har kontakt med slingan och laddstationen så där är det inget fel
när jag tar bort en kabel från laddstationen så stannar klipparen och varnar för kabelbrott
 
Är du säker på att det faktiskt sänds ut signal i slingan? På andra klipparmodeller kan man höra slingsignalen om man håller en AM-radio över slingan (Eller om du har en hörapparat med teleslinga, enligt min granne). Kanske kan vara värt att testa?
 
hej
jag har 24 volt på inkopplingspunkterna och ca 0,4 amp ut på ledningen
hur hör man om det är signal ut på kabeln med en radio
isåfall vilken frekvens skall den stå på
 
När jag lyssnade på min slinga (Stiga Autoclip) så hördes signalen som ett sprakande ljud med ca 1 sekunds intervall. Man får hålla antennen väldigt nära slingan. Flyttar man antennen bara några cm ifrån slingan så försvinner ljudet helt. Ljudet hördes nästan på alla frekvenser. Man kan lätta ratta runt lite för att hitta bäst frekvens.

Enligt det här dokumentet, http://outl1.se/media/service/tianchen/2015-charging-station-check-swedish.pdf, ska det förresten vara ca 1,2A i slingan.
 
Redigerat:
den maskin jag har är 2 år gammal och enligt out1 och suppoman skall det bara var ca ,034 amp på denna modellen
har skruvat upp det så långt det går till ca 0,75 amp men blir inte bättre
 
var hittade du detta dokument hos out1 tänkte om det finns andra dokument som kan hjälpa mig
hittar inte vart detta ligger någonstans
kommer ju fram till rätt plats när jag klicka på länken
men på deras hemsida finns ingen länk som heter media vad jag kan se
 
Du har inte fått den nya versionen "2015 kortet" i laddstationen?
 
hur skall jag kunna veta det
 
fick efter mycket väntan och många samtal ett nytt laddstationskort idag .
så nu fungerar klipparen som den skall
 
Man skall passa sig för att ha med out1 att göra. De har sina egna tolkningar av vad garanti är och konsumentköplagen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.