Då börjar mitt nya kök att ta form. Tack för alla smarta idéer!

Varje "ruta" nedan är 60*60cm i verkligheten. Var föreslås nu att spis, ugn, stor diskho, diskmaskin, ev skafferi placeras? :)

2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Jag hade om möjligt haft diskmaskin och vask mot yttervägg, spis mot kontoret. 60 cm avställningsyta på var sida om spis. Stor diskho kräver 80-skåp.
Ser inte riktigt vitsen med att vända kyl och frys. Ska du ha en eller två? Hur många är ni i hushållet? Brukar säga att 3 RoK eller mer ska ha fullstora kyl resp frys.
 
Åsa Lund skrev:
Jag hade om möjligt haft diskmaskin och vask mot yttervägg, spis mot kontoret. 60 cm avställningsyta på var sida om spis. Stor diskho kräver 80-skåp.
Ser inte riktigt vitsen med att vända kyl och frys. Ska du ha en eller två? Hur många är ni i hushållet? Brukar säga att 3 RoK eller mer ska ha fullstora kyl resp frys.
Vinsten med att vända kyl och frys är att frigöra mer utrymme vid öppningen mot matplatsen och på så sätt kunna få in så mycket ny arbetsbänk mot ytterväggen som möjligt men ändå ha gott om plats att kunna gå mellan rummen. Hade tänkt mig en sån här kombikyl/frys.



C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_se_RS7567THCSR-EF_004_Front-Ope.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Oj, den var pampig, får man fråga om priset?
Då förstår jag, kolla bara vilken distans det behöver vara mot väggen bredvid för att dörrarna ska gå att öppna helt
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
Åsa Lund skrev:
Oj, den var pampig, får man fråga om priset?
Då förstår jag, kolla bara vilken distans det behöver vara mot väggen bredvid för att dörrarna ska gå att öppna helt
Kostar ca 9000:-
 
Hej,

Jag hade nöjt mig med en 60cm kyl/frys och placerat ett smalare skafferi jämte (så som det är på din senaste ritning). Väljer du en som är 2m hög tycker jag det är tillräckligt med förvaring.

Från vänster om man ser på ritningen ovanifrån hade jag sen satt: Eventuellts skippa avslutningsbänkskåp så att man börjar med diskmaskin, 80 cm diskhoskåp, instickshörnskåp alternativt magic corner eller annan hörnlösning, 60cm bänkskåp med lådor, spis, 60cm bänknskåp med lådor. Färdigt! :)
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.