• Gilla
Aaron
  • Laddar…
Ja, är det samma påse nötter som ligger bakom Bauhaus fixar-tv, så blir man inte förvånad.
 
Allt som kan gå fel verkar ha blivit fel, trots att kunden förefaller ha gjort det mesta rätt.

Det som jag tycker är mest anmärkningsvärt om man får utgå ifrån de intryck jag fått av att läsa artikeln är varför Bauhaus inte helt enkelt kan erkänna och acceptera att de har anlitat riktiga nötter och varit dåliga på att kolla upp dem, samt varit alldeles för slöa med att ta sitt ansvar som totalentreprenad, då antalet uppenbara missar bl.a. pappersarbetet och kontroller helt verkar uteblivit. De hade kunnat erkänna att det gått snett, bett kunden om ursäkt, anlitat riktiga hantverkare och gjort om det hela, givetvis helt utan kostnad för kunden. Sen kan de i sin tur skicka skadeståndsanmälningar till de s.k. byggföretag de har anlitat. Det känns som om Bauhaus advokat jobbar med fel saker...
 
En får ont i magen! Bauhaus får ju för bövelen ta sitt ansvar när det är totalentrepenad. Jag har svårt att tro annat än att ARN kommer styra upp detta.

Har själv suttit i en liknande sits med våtrum, giltiga GVK-dokument etc, men det är aldrig någon som vill ta ansvar. Alla drar öronen åt sig direkt när det är något som inte står rätt till med våtutrymmen med risk för fuktskador och man hamnar i en oändlig loop mellan leverantörer och hantverkare . Till slut orkar man bara inte och ger upp.
 
Kunden har alla rätt och dessutom papper på det. Det är bara att ta det till ARN och tingsrätten.
 
Anmärkningsvärt också att Bauhaus, mot bakgrund av innehållet i artikeln, fortfarande accepterar att vara referens för ASH Bygg - se - http://ashbygg.se/referenser/, detta med Bauhaus goda minne.
 
G
Det finn i bara en enda regel som man måste följa.
BETALA ALDRIG I FÖRSKOTT!!!!!
 
Bauhaus gillar att gräva sin egen grav tydligen.
 
Precis, betala aldrig i förskott.
Jag gillar Bauhaus som varuhus men efter detta så sjunker dem.
Att dem förfalskar dokument är väldigt skrämmande.
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Bauhaus är det värsta jag vet, dom anställda kan ju inte skilja på toalettpapper och våtrumsgips, fattar inte att folk handlar där! Finns ju Beijer, Hornbach, samt Comfortbutiker överallt! Hur svårt skall det vara, sen betalar man INTE före, hur jävla många ggr skall detta upp på tapeten innan alla fattar, det är nästan så att man får skylla sig själv om man råkar ut för nåt sånt här, man skriver väl inte över bilen på någon innan man fått stålar...samma sak, använd sunt förnuft för fan!!!
 
  • Gilla
osiris och 3 till
  • Laddar…
Jag kan inte heller mig att anlita o upphandla hantverkare på detta sätt,Det finns fullt av skojare i många branscher
och värre kommer det att bli,ta kontakt med en känd seriös firma
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
Nu sticker jag ut hakan riktigt rejält!!!

Den här artikeln "göttar" jag mig i som en riktig gris!
Se nu hur det blir när man ska anlita "billiga" hantverkare utan referens, utan bara väljer ett enkelt, jävla konsumentalternativ.
Har under alla år i byggbranschen sett hur konsumentattityden, slit och släng mentaliteten, spritt sig även hit.

Som att köpa en TV idag, om ni förstår:
Kolla in tv,n i reklambladet, åk till affären fort som fan, ta gärna en som är billigare men större, köp med fuktioner du inte förstår dig på, skit i om säljaren fattar vad han/hon pratar om, bara personen är snygg, köp den på kredit, sutta in den i bilen, smäll upp den på väggen utan att följa instruktionen och låt sen ungarna banka och slå på den.
Om den nu skulle gå sönder eller dyl så spelar det väl ingen roll, tv,n är ju ännu billigare om ett halvår!!

Så tenderar även byggbranschen att bli, framförallt på privatkundsidan.

Nu säger jag INTE!! att kunden i detta fall är en drummel, det vi läser här är förjävligt. Men håll med om att om man istället anlitat den välkända, lokala firman med gott omdöme där man troligen tagit en kaffe eller två runt bordet innan man drog igång så hade detta aldrig hänt.
 
  • Gilla
eviljava och 2 till
  • Laddar…
G
Har alltid handlat på Bauhaus. Efter den här artikeln är det slut med det! Vilka stolpskott!!
 
R
Det är som vanligt, ska man få något rätt gjort måste man göra det själv...
OM man nu lyckas hitta personal på Bauhaus så kan man likagärna prata med en vägg....de kan inte ett skit. Att de sedan har mage att göra så här mot sina kunder ger en bra slutkläm.
 
Jag dyker in igen här!
Det jävliga är ju inte att Bauhaus är skit utan att den service de erbjuder är det många kunder vill ha. Denna kundbaserade efterfrågan på detta "blask" blir ju döden för den yrkesstolhet som försvinner mer och mer i byggsvängen.

Har inte vart aktiv länge här på ByggaHus men ganska omgående blir man varse om att många inte har en aning om vad som gäller då det handlar om att vårda sin fastighet och ta hjälp om så behövs. Tur att b la detta forum finns, så man kan hjälpas åt.

Det jag menar är att snickare, VVS-are och alla andra är hantverkare.......alltså HANTVERKARE. Det betyder att man besitter kunskap som förs vidare och förvaltas, vårdas och utvecklas. Det är inget man köper över disk på Bauhaus!
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.