Hej,

Jag är på gång att köpa en Bosch GLL 2-50 laser för diverse jobb inomhus och det skulle därför vara bra med ett teleskopstativ.

Jag har hittat Bosch Green TP320 för 300 kr men tyvärr har jag inte butiken när och de flesta andra verkar ta dubbla priset.

Kanske har ni något annat att rekommendera?
 
Jag undrar också över detta, är lite trött på mitt 3-bensstativ då det händer ganska ofta att jag behöver ha den lägre än vad det går med det stativet.
 
Jag har TP320 med en GLL3-80 och det är bra.

Om jag behöver lasern lågt brukar jag ställa den på några brädbitar eller skruva fast den i väggen även om det går med teleskopstativet (orkar inte hämta). Utomhus använder jag magnetfäste och sätter på någon av stuprännorna.

3-bensstativet änvänder jag inte mycket, är för mycket i vägen.
 
Ja TP320 verkar vara vägen att gå, 550 kr på Clas Ohlson är helt okay. Skrev dock fel, menade att det var GLL 2-15 jag planerade köpa, inte för att det spelar någon större roll om jag förstått rätt.
 
Min Stanley kom med både takpinne och litet tre-bensstativ som passar till samma pinne men jag använder mest tre-bensstativet.
Jag började fundera vad det var för märken jag hade i nymålade taket och kom fram till att det var märken efter takpinnen och när jag flyttat den... Varje gång jag tryckte dit och drog bort blev det ett litet "streck" i taket...
 
Jag tycker tre-benstativet är jobbigt om man är i ett trångt utrymme, lätt att sparka till ett av benen..
Märken från teleskopstativet kan man säkert lösa med en möbeltass.
 
anders07 skrev:
...Jag började fundera vad det var för märken jag hade i nymålade taket och kom fram till att det var märken efter takpinnen och när jag flyttat den... Varje gång jag tryckte dit och drog bort blev det ett litet "streck" i taket...
Jag märkte samma sak (innan målning som tur var), men det löses enkelt genom att trä en strumpa på pinnen.
 
Chiippe skrev:
Jag tycker tre-benstativet är jobbigt om man är i ett trångt utrymme, lätt att sparka till ett av benen..
Märken från teleskopstativet kan man säkert lösa med en möbeltass.
Det som kommer med till Stanley har bara ca. 40 cm mellan benen (sen kan man dra ut benen ytterligare ca. 40 cm) och det tycker jag fungerar på de allra flesta ställen. Det går dessutom fortare att flytta om man inte har samma takhöjd överallt istället för att hålla på justera längden på pinnen... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.