WP_20150812_21_09_26_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska bygga igen och issolera farstukvisten på stugan. Hur gör man grunden till detta bygge? Gissar att man får gjuta nån platta (med isolering under). Finns det nå bra sidor/bilder som man kan se lite tillvägagångssätt på?
 
Du är inne på rätt spår. Finns nog mycket bilder att ta del av, inte minst i detta forum.

Gissar att du kanske inte har möjlighet att fullisolera plattan, men att du får plats med två lager (200 mm) isolering?
 
Ska kika runt lite å se vad jag hittar här. Hur går man sen vidare när man har plattan. Gissar att träreglarna inte ska ligga mot betongen men vad ska man ha emellan?
 
Jag brukar använda underlagspapp, alltså en enkel takpapp.
 
peter_fransson skrev:
Du är inne på rätt spår. Finns nog mycket bilder att ta del av, inte minst i detta forum.

Gissar att du kanske inte har möjlighet att fullisolera plattan, men att du får plats med två lager (200 mm) isolering?
Det är flera meter sand under så borde gå att gräva bort till önskat djup. Vad heter materialet man isolerar med? Samt hur tjock platta bör man göra för detta bygge?
 
Jag hade använt cellplast/frigolit. Sundolitt är ett av de fabrikat som finns.

Betr tjockleken så hade jag satsat på 300 mm när jag ändå höll på. Men sedan måste du ju få till kanterna på ett bra sätt också..! Har inget riktigt bra råd att ge där, med tanke på hur det ser ut på din bild.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.