Hos mig sticker panelen utanför sockeln så det är ingen risk för regn bakom sockel elementet men har sutteräng hus och där blir det ca 2 meter högt och lite fönster och dörrar som ska ha foder runt men det blir nog plåt foder där.
 
Har varit i kontakt med isodränn och enligt dom så behövs inte luft spalt kör jag med 100 mm så kan jag använda samma typ runt hela källaren och minerit direkt på verkar smidigt. Jackon rekommenderade inte samma typ av isolering hela vägen men verkade mest som dom ville sälja färdig putsade skivor till mig fick lite konstigt svar.
 
En dum fråga varför måste isoleringen "andas"? Ja hade nog kört markisolering som är helt tätt. Sen kört med avfuktare inne om väggen skulle vara fuktig sen borde aldrig mer bli fuktig? Nu menar jag inte att TS ska göra det. Men var bara en tanke som slog mig.
 
xyle skrev:
En dum fråga varför måste isoleringen "andas"? Ja hade nog kört markisolering som är helt tätt. Sen kört med avfuktare inne om väggen skulle vara fuktig sen borde aldrig mer bli fuktig? Nu menar jag inte att TS ska göra det. Men var bara en tanke som slog mig.
Vilken isolering är helt tät ?
 
Fick svar av pordränn behöver inte ha luft spalt där heller och enligt dom ger 100 mm ett fullgott fukt skydd men blir ju naturligtvis bättre isolerat med dubbla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.