Är det någon som vet om 330 hoppar på guideslingan om den kommer tillräckligt nära den? Eller behöver den köra över slingan innan den hoppar på? Vad jag menar är att om 330 kör in via begränsningsslingan, kan man göra en sväng någonstans på guideslingan tillräckligt nära bergränsningsslingan så att den genar över till guideslingan? Installerade Börje före midsommar men har fortfarande inte löst problemet hur jag ska lägga guideslingorna. Har ett stort område utanför häcken som är problematisk.
 
Den ska ju hoppa över till guiden när den kör över punkten där guiden är ansluten till begränsningen. Men om den väljer guiden om den bara ligger nära vet jag inte. Men det är inte rekommendera att lägga den närmare än 30cm i vilket fall. Du får väl testa ;)
 
  • Gilla
Daniel Segerlöv
  • Laddar…
Nä, är valet väl gjort kommer den inte byta slinga på väg in.
Vissa områden tex långa korridorer mellan häck och väg får man nog leva med att klippa själv.
 
legion skrev:
Nä, är valet väl gjort kommer den inte byta slinga på väg in.
Vissa områden tex långa korridorer mellan häck och väg får man nog leva med att klippa själv.
Nja inte enligt manualen iallafall. Generation 2 gick inte över till guiden men gen 3 klipparna ska göra det. Så här står det i manualen till 320 och 330X i näst sista stycket under rubriken begränsningslinga. Står någon liknande i 310/315 manualen oxå.


Screenshot_2015-08-16-21-52-04.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om robotgräsklipparen passerar någon guidekabel då den följer begränsningsslingan kommer den att avbryta sökningen längs med begränsningsslingan och istället börja följa guidekabeln in till laddstationen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Daniel Segerlöv
  • Laddar…
Ok, det har jag missat men det är ju en bra funktion :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.