Svar 34 grader!

Ska jag lära barnen snickra ska de lära sig att det underlättar att ha bra grejer!
 
Svar: X, 34 grader.

Jag älskar att bygga, rena terapin när saker känns jobbiga... Eftersom jag är en väldans "snackig" person som aldrig är tyst skulle väl en "speak-pistol" *haha* vara passande! ;)

/ Max
 
X

Jag hamrar och spikar, jag bygger ett hus. 25 kvm som behöver 5000 spikslag - nog vore det skönt med en Essve picka:)
 
Svar: 34 grader

Om jag vinner denna, skall jag skrota den gamla 21 graders slangpistolen.
 
Oh herre vilken jäkla picka! En sån hade ju bara varit helt underbar att få jobba med. Ska sätta panel på hela övervåningen och fixa ett rum till grabben, känns som att allt hade blivit liiite roligare om jag fick ha en sån i handen under tiden. Om jag ändå hade ensamt budgetansvar här hemma, då hade jag redan haft den :)

Visstja, svaret på frågan är: X 34°
 
Svar X 34

Bytte tak i sommar och spikade reglarna för hand det blev en hel del spik.
Fortfarande domnar 3 fingrar av när man lägger sig ner och ska sova efter sviterna av allt hamrande men det börjar bli bättre.
Tänkte undvika det nästa gång då det ska bytas panel då skulle denna vara till hjälp :)
 
34Grader ska den ha på spiken.
Men man ska du såklart hålla anslaget i en rät vinkel när man skjuter.

Ska hjälpa föräldrarna att renovera deras garagetak som är knäckt och behöver både ny regelstomme och ytbeklädnan.
med närmare 80m2 råspånt och en regelstomme så hade en gaspicka varet underbart. Skulle nog spara närmare 75% av tiden spenderad på spikande.
 
34 grader.
Panelen kommer upp med ett rassel med Essves nya spikmaskin. En dröm för dom som vill spika utan trassel.
 
X 34 grader

Efter att ha byggt mer eller mindre oavbrutet (hus, stuga, förråd, garage, utbyggnad - garage, sandlådor och fan och hans moster) dragit på sig "senknarr" (Peritendinitis crepitans) TVÅ gånger pga allt j*vla hammrande vore det som en dröm ifall man kunde få resa "spiketältet" i höst utan att få fysiska men på köpet. Med min vanliga norrbottniska tur är det väl bara att bita ihop, spika och sluta gnälla istället...
 
Svar X. 34 grader

Många av familjen och släkten som skriker vi behöver hjälp.
Skulle underlätta så mycket med en gasdrivnen spikpistol från Essve,och tänk så mycket snabbare och lättare
allt skulle gå.
Projektet som vi måste göra innan vintern är att byta panel och tak på min gamla pappas gamla,gamla garage.
Sen är det dags för sonens lillstuga som han hyr ut ,att fixas.
Ja listan kan göras lång,men arbetet kan gå så mycket lättare och snabbare om man har proffs hjälp till hands!!!
 
Svar X

Min jyckar är livrädda för kompressorn. Man drar sig för att dra fram spikpickan när det alltid blir problem.
Funderat på en elektrisk eller gas. Att vinna denna vore en välsignelse
 
Svar X: 34 grader

Ett stort fasadjobb utan gaspickadoll,
får humöret snabbt i moll,
men om man en Essve runt huset kan svänga,
vips varje planka raskt där hänga.
 
K
Svar: X, 34 grader


Har kollat på liknande lågbudgetvarianter, men den här skulle vara drömmen att jobba med.
Vore skönt att kunna mata pistolen med lite kvalitetsprodukter också!
 
Svar: 34 grader

Mitt uppe i ett husköp, där hela övervåningen ska renoveras till barnen. Här kommer denna att vara mig väl behjälplig :D
 
Svaret är 34 grader!
Skulle kunna sätt panel snyggt med en spikpistol och dessutom har jag aldrig testat en gasdriven spikpistol. Har just avslutat ett bastuprojekt och ska nu bygga ut köket i sommarstugan i Hälsingland, så nog skulle en spikpistol komma väl till pass!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.