Godmorgon.

Tänkte kolla om det finns några knep för att få rena rutor med kärcher fönstertvätt?

Köpte en förra året och har väl kört 5-6ggr (alla rutor på huset) kan fasen inte lyckas få det helt rent eller utan ränder.

Kan nämna att jag är rätt så pedant och hatar när man ser ränder eller dyl i solljuset. Får krupp på den här jävla skit maskinen. Går det ens få rena fönster med den? En del hyllar den men de kan ju inte ha så höga krav.

Jag har alltid kört skrapa, trasa, och tidningspapper efter.

Hur gör ni???
 
  • Gilla
henrikgranberg
  • Laddar…
Den typen av maskiner, tvättar inte lika bra som en duktig och noggrann människa. Den snabbar upp och förenklar för oss lata slarvpellar som hellre hänger på Internet än tvättar fönster.
 
  • Gilla
mg765 och 7 till
  • Laddar…
Håller med, en skitmaskin som är förpassad till städskåpet.
Den kommer väl förmodligen att stå där tills den en dag hamnar på en återviningscentral. :mad:
 
Fast den duger utmärkt hemma hos mig. Fönstertvätt ligger (tyvärr) långt ner på listan hemma 😊
 
Använder du kärchers rengöringsmedel? Våra blir sjukt rena i varje fall
 
Kärchers rengöringsmedel ger alltid ränder, osvsett hur du gör, men det verkar bero på vilka glas som sitter i fönstrena.
Har testat på flera olika fönster, mina egna blir randiga med som en hinna 😒
 
  • Gilla
Lersjön
  • Laddar…
Kom ihåg att kärchers rengöringsmedel är koncentrerat man ska spä ut det kan vara för mycket rengöringsmedel och för lite vatten?
Vi här hemma är då nöjda fast jag själv tycker nog det hade räckt att rengöra med Ajax spray och trasa :p
 
petrho skrev:
Använder du kärchers rengöringsmedel? Våra blir sjukt rena i varje fall

Självklart, och överdoserar med som deras support sa för att undvika ränder. Lika illa ändå.

Kollade vad det kostar att en firma kommer. 695kr och rot på det. Och 2-3ggrom året så det är ju fasen ingenting.

Ska ringa direkt på måndag :)
 
Chaly
memike skrev:
Självklart, och överdoserar med som deras support sa för att undvika ränder. Lika illa ändå.

Kollade vad det kostar att en firma kommer. 695kr och rot på det. Och 2-3ggrom året så det är ju fasen ingenting.

Ska ringa direkt på måndag :)
Hade en firma här i våras som tvättade fönstren. Gick snabbt och resultat ungefär i paritet med vad man kan förvänta sig att en lat tonåring som aldrig tvättat ett fönster skulle prestera. Inte värt pengarna.
 
Då byter du firma den jag har gör det helt perfekt, inte en prick eller streck nånstans.
 
Har också en firma som kommer o tvättar alla fönster utvändigt.
Betalar 170:- var sjätte vecka.....
Billigt o bra!
 
Har sneglat på en sån ett par veckor men nu slipper jag köpa en. Tack för beslutsstödet :)
 
Funkar hur bra som helst inga ränder här 👍🏻
 
Jag tycker den funkar bra, inga problem med ränder eller dylikt (y)
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Ahmenkomigennu...! Sabba inte ettt redan taget beslut.... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.