TqqW_J-laBBReGYwUf7GmnrX3HtaOqKlC9J3cJ3ETdo=w608-h1080-no.jpg
Snözon 3
Ip44

Vi har bestämt att byta dörr och sidofönster och då vore det snyggt med ett fint tak som skyddar den nya dörren.
 
image.jpg
Elina Blom Westergren skrev:
Förhöj intrycket av entrén med modernt designtak

[bild]

Passa på att skapa en välkomnande entré med ett nytt skärmtak över ytterdörren. Entrétak Designtak Hipped finns i flera olika bredder och består av en robust aluminiumstomme med ett plåttak på. Som extra lyx finns det dessutom infällda spotlights. Vinnaren väljer mellan sex olika färger, alla med undertak i vitlackerad aluminium.

Totalt värde cirka: 15 000 kronor

Så här tävlar du:Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt skicka in en bild på din nuvarande entré och motivera varför designtaket skulle förhöja upplevelsen hos dig.

Fråga: Vilken snözon och IP-klass är taket anpassat för?
Svaret hittar du på [länk]

1. Snözon 3 och IP-klass 44
X. Snözon 4 och IP-klass 44
2. Snözon 3 och IP-klass 54

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 14 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: Snözon3 IP-klass 44
Vi håller på och renoverar vårt funkishus. Entretaket är bara en betongplatta och vi har funderat mycket kring hur vi skulle kunna lösa det på ett snyggt och funktionellt sätt. Så hittade vi Designtaket Hipped och inser att det är helt perfekt!
Nuvarande entrétak samlar vatten och håller på att spränga sönder både tak och så småningom även fasaden. Det är dessutom otroligt fult! Designtaket Hipped skulle definitivt höja hela intrycket på huset och samla nya UPPSKATTANDE blickar...😊 image.jpg
 
2014-06-21 15.30.48.jpg

Svar 1. Snözon 3 och IP-klass 44.

Källarentren i farsans hus behöver ett entrétak, bilden är från förra sommaren då resten av väggen renoverades. Huset står dessutom längs norrlandskusten, så snözon 3 skulle nyttjas till sin potential.
 
Svar 1. Snözon 3 och IP-klass 44.

Vårt entrétak håller på att rasa och skulle verkligen behöva ett nytt!
 
Snözon tre och IP-klass 44

Mitt nuvarande entrétak är snickarglädje när den är som värst!
Reglar,plywood och takpapp huller om buller utan estetik eller funktion.
Den är både ful och ofunktionell då djupet är för litet. Har stört mig på den sen jag flyttade in men det har alltid funnits viktigare saker att fixa först..
_20150811_202826.JPG
 
Svar: 1. Snözon 3 och IP-klass 44

Trodde inte det fanns så fina alternativ när man har kort avstånd mellan tak och dörr...

Har idag ett billigt Entrétak i plast som snön knäckt två gånger, första gången lagade jag det med plastic padding och lyckades givetvis skära mig på den vassa plastkanten som blivit. Nu lockar det inte att laga igen men att byta entrétaket till ett annat i plast lockar inte heller för då blir det väl att borra massa nya hål i panelen till ett tak som inte kommer hålla för snön till vintern. entre.jpg
 
Ett sådant tak skulle passa bra över entrédörren!
 
  • bild 4.JPG
Redigerat:
Svar: 1. Snözon 3 och IP-klass 44


Motivering: Vi har inget tak över dörren idag. Trappan består av en gammal europapall. Jag tror att hela familjen skulle bli glada och framför allt dörren om vi skulle vinna tävlingen. Vi bor utanför Göteborg och regnar gör det ganska ofta. Att få barnen stå och vänta på trappan medans jag gör iordning kläder,väskor etc brukar vara en utmaning. Jag skulle verkligen vilja vinna taket för att få iordning på entren innan höstrusket kommer.


IMG_20150812_131755.jpg
 
IMG_4351.JPG

Hej!

Svar: Snözon 3 och LP-klass 44

I måndags monterade vi in en fin ytterdörr på vårt nybygge. Naturligtvis är dörren inköpt hos byggvaruhuset på internet som sponsrar detta superfina entrétak!

Entrétakstillverkaren får gärna använda vårt hus i deras bildgalleri om vi vinner!
 
Svar: Snozon 3 och IP-klass 44

Har bl.a. gjort en trapp till vår nya entré under semestern, men har inte hunnit med att göra ett entrétak. Denna vinst skulle göra underverk för ingången och skulle verkligen vara grädden på moset!

entre.jpg
 
Stort grattis önskar vi denna veckan Berkan som slipper stå i regnet när han låser upp dörren framöver, och som kommer att kunna matcha taket med ett entrétak i samma material och dessutom plocka bort lite fokus från brandstegen. Härligt! Och stort grattis igen! :D

Motivering: Ett entrétak fattas verkligen vår gavel. Det känns så trist just nu att det är en ful brandstege som drar blickarna till sig. Jag och sambon har sneglat på Designtaks modeller ganska länge nu, men ekonomin tillåter inte riktigt en sådan investering just nu. Det skulle bli riktigt snyggt med aluzinktak, då vi har detta på huset.

Det skulle dessutom vara fantastiskt att få ett entrétak innan höstrusket kommer, då behöver jag inte känna att jag måste bjuda in dörrförsäljarna till hallen när regnet häller ner som mest. :)
 
  • Gilla
Berkan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.