Någon som har bra tips på förankringslösningar till släp?? Har beställt ett nytt släp och tänkte gödsla med förankringspunkter i det. Skulle behöva tips/råd....
//
M
 
Ingen som har utökat antalet fästpunkter på sitt släp?
 
Öglan håller nog oavsett vilken du köper. Se bara till att hitta en balk att sätta den i. Att bara dra en M8 igenom plyfan håller inga 1.500 kilo.
 
M
Tack för tipset gabbe, jag är också ute efter sådana. Jag skall dock fästa dem lågt i sidolämmarna och inte i golvet.
 
Jag skruvade dit sådana som är länkade från biltema. Tog inte många månader innan de var fulla av ytrost. Jag letade tidigare efter sådana som fälls in i flaket som vrids upp, vanligt på lastbilar men hittade inga då och det blev lite akut :(
 
Jag har 8st av de där från Biltema på mitt lilla släp sedan 8 år tillbaka, de är fortfarande inte rostiga trots att släpet står ute ofta.
Kanske har de fått sämre ytbehandling med åren?
 
NoOne2k skrev:
Jag skruvade dit sådana som är länkade från biltema. Tog inte många månader innan de var fulla av ytrost. Jag letade tidigare efter sådana som fälls in i flaket som vrids upp, vanligt på lastbilar men hittade inga då och det blev lite akut :(
De är bara elförzinkade, så det är inte jättekonstigt att de börjar rosta.
 
såhär blev det:
släpöglor.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tomas Eklund och 4 till
  • Laddar…
Varifrån kommer de öglorna och pris på dem?
 
Dom är riktigt gedigna. Koppen har dräneringshål och det följer med ett rejält mothåll man sätter på undersidan. Köpte dom från tyskland. Kostade ungefär 50-60:-/st vill jag minnas. Köpte ett gäng då flera på jobbet ville ha med :)
 
Du har pm
 
Varför så "snål" med uppgifter. Kan ju finnas många som är intresserade av dessa öglor....

Gäller att skivan sitter fast ordentligt och är i bra skick.

Snygg kåpa och i aluminium också perfekt, ser nästan ut som den jag har hemma, dock ligger mina hjul utanför flaket.
 
Redigerat:
  • Gilla
Sister ray
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.