birgi skrev:
Visst känns området liksom "mindre" IRL än det gjorde på papperet?!
Inte bara områdena... Första multifunkisplattan gjuts på brinken nu i veckan... Visserligen "bara" 152 kvm... Men ändå... känns som om man skulle kunna ställa upp pingisbordet i mitten och smälla upp väggar runtomkring!!!

Man får minnas att jag även tyckte att plattorna till de två kåkar som rests på Brinken känndes orimligt trånga, men att det när stommarna väl är resta plötsligt känns rymligt så det räcker.
Beträffande Brinken så inser man dock mer och mer att ngn fotbollsturnering knappast kommer att vara aktuell på gräsmattan. Knappast ens krocket...
Så visst känns ett område mindre när tomtgränserna börjar konkretiseras och hus dessutom börjar smällas upp på stor del av redan minimal tomtyta...

Tittar upp på Kronan när ert "Götene" spikas upp! Hade inte varit främmande om inte om hade varit...
/J
 
Ullisojonas skrev:
Inte bara områdena... Första multifunkisplattan gjuts på brinken nu i veckan... Visserligen "bara" 152 kvm... Men ändå... känns som om man skulle kunna ställa upp pingisbordet i mitten och smälla upp väggar runtomkring!!!

Man får minnas att jag även tyckte att plattorna till de två kåkar som rests på Brinken känndes orimligt trånga, men att det när stommarna väl är resta plötsligt känns rymligt så det räcker.
Beträffande Brinken så inser man dock mer och mer att ngn fotbollsturnering knappast kommer att vara aktuell på gräsmattan. Knappast ens krocket...
Så visst känns ett område mindre när tomtgränserna börjar konkretiseras och hus dessutom börjar smällas upp på stor del av redan minimal tomtyta...

Tittar upp på Kronan när ert "Götene" spikas upp! Hade inte varit främmande om inte om hade varit...
/J
Jag har kört förbi och kikat på det första Brinken-huset, det är så kul att se!
Hur många kvadrat är tomterna på Brinken?
 
birgi skrev:
Hur många kvadrat är tomterna på Brinken?
Från 687 m² till 884 m². I snitt ungefär 750 m².
 
I de nya områdena i Rutvik är postlådorna placerade i små grupper. Ni som bygger på Kronan, kommer ni att få ha brevlådan i tomtgränsen, eller kommer de att samlas ihop i grupper hos er också?
 
thobjo skrev:
I de nya områdena i Rutvik är postlådorna placerade i små grupper. Ni som bygger på Kronan, kommer ni att få ha brevlådan i tomtgränsen, eller kommer de att samlas ihop i grupper hos er också?
Det vet jag faktiskt inte, hoppas vid tomtgränsen! :)
Varför har man valt att sätta dom i grupper? ???
 
MiaoDaniel skrev:
Varför har man valt att sätta dom i grupper? ???
Jag utgår ifrån att det är för att det är lättare/går snabbare för postis.
 
thobjo skrev:
Jag utgår ifrån att det är för att det är lättare/går snabbare för postis.
Ja, så kan det ju vara. Men i Rutvik kanske dom har valt att sätta lådorna i grupper för att det ska se mer lantligt ut...Ang kronan så finns det ju ingen sån anledning iallafall. Undra hur dom gör på Brinken?
 
mr_x skrev:
....glömde en sak. Dom på Brinken får hämta sin post vid masugn2 på SSAB.
Det är lugnt... (Asbestkapell på golfbilen) :D
 
mr_x skrev:
....glömde en sak. Dom på Brinken får hämta sin post vid masugn2 på SSAB.
Då får nog "Brinken folket" leta efter sin post ett tag för masugn2 försvann för några år sedan ;D ;) ;)
 
Då får nog "Brinken folket" leta efter sin post ett tag för masugn2 försvann för några år sedan
Men nu är det en stor postcentral där som precis ska öppna! Den betjänar Rutvik, Kronan samt Brinken ;D
 
Då får nog "Brinken folket" leta efter sin post ett tag för masugn2 försvann för några år sedan
Men nu är det en stor postcentral där som precis ska öppna! Den betjänar Rutvik, Kronan samt Brinken ;D
 
Ringde kommunen och de sade att tomterna i etapp II går ut på intresse anmälan i dagarna.... Förmodligen någon gång under nästa vecka.... ;)

See you.... :)
 
Patte skrev:
Ringde kommunen och de sade att tomterna i etapp II går ut på intresse anmälan i dagarna.... Förmodligen någon gång under nästa vecka.... ;)

See you.... :)
Jaså? En jag känner fick mejlsvar från kommunen i går där det stod att tomterna inte ska fördelas förrän i månadsskiftet okt/nov pga att man väntar in en översiktlig geotekninsk undersökning av etapp två ...
 
Märkligt.... frågan är om det är skillnad på att fördela och att tomterna ska ut på intresse anmälan...

Om inte så är det ytterst märkligt att de kör med dubbla budskap.... :surprised:
 
Patte skrev:
Märkligt.... frågan är om det är skillnad på att fördela och att tomterna ska ut på intresse anmälan...

Om inte så är det ytterst märkligt att de kör med dubbla budskap.... :surprised:
Räknar du med tomt i etapp 2?
De flesta som vill ha tomt borde ju ha goda chanser då man redan under etapp 1 betat sig genom kön till de som hade köplats en bit in på 400.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.