tommib
Idag blev äntligen projekt jorda huset färdigt. Samtliga kablar utbytta förutom fram till första dosa, nya uttag installerade överallt. Det har tagit några dagar i olika omgångar men idag är det äntligen färdigt.
Nästa elprojekt är att byta (nästan) alla gamla b-rör som går ut från centralen till slang och förbereda lite för ett par nya väggar som kommer upp, samt att spåra in nya rör i köksväggarna.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Här i Gävle är de fritt fram o plocka hem från skroten
 
D09
b8q skrev:
Vad är det för konstig tipp förresten, här omkring Fjollträsk får man absolut inte sno med sig grejer hem.
Ha ha kommunens egna :)

Det finns en avdelning där man kan lämna grejor till nya ägare. T ex byggmaterial, maskiner etc

Jag lämnade in massa oanvänd installationskabel 5g2,5 så man kan säga att jag bytte ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Idag har jag försökt spika bleck under altandörren, tills jag insåg att det var aluminium där. Hur tänkte dem? Får köpa bleckskruv istället. Sen städade jag lite i garaget, satte upp 3 hyllor åt frugan, bytte ett vägguttag och rullade in pallen med all ny panel i garaget :). Imorgon bär det av mot lusekoftorna :/
 
Ramnemark skrev:
Idag har jag försökt spika bleck under altandörren, tills jag insåg att det var aluminium där. Hur tänkte dem? Får köpa bleckskruv istället. Sen städade jag lite i garaget, satte upp 3 hyllor åt frugan, bytte ett vägguttag och rullade in pallen med all ny panel i garaget :). Imorgon bär det av mot lusekoftorna :/
Det är inte så att du har ett spår i dörren med plastclips där du kan klämma in ett bleck? Det var så på mina dörrar från Varbergs Trä, 2007
 
Ägnat de sista två semesterdagarna till att foga om spruckna fogar i tegelfasaden samt riva väck rostiga armeringsjärn ovanför tre källarfönster. Nu sitter där tre fina spännarmerade tegelbalkar infogade i stället :)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Kjell_G skrev:
Det är inte så att du har ett spår i dörren med plastclips där du kan klämma in ett bleck? Det var så på mina dörrar från Varbergs Trä, 2007
Nej det är ett spår under dörren i karmen, precis som på fönstren. Men på fönstren är det trä att spika i, på dörrarna är det Alu. Inte helt genomtänkt :/
 
Snikrenoveringen av tvättstugan klar, anledningen till att jag inte kostar på nått är ett det ska bli tvättstuga i nya badrummet när det ska utökas och renoveras, och av den anledningen monterade jag även en duschkabin.

Garagegolv från Verktygsboden 1800:- ink frakt.
Duschkabin ink blandare FMM 1500:- (Använd 2 månader och köpt för 5.800:)
Komplett kök in diskbänk och blandare 1000:- (har massa skåp kvar)
Rör kopplingar mm 1800:-
Färg 650:-
Bänkskiva 300:-

Tyvärr är vissa luckor gulnade, så vad det lider får jag väl damma av min gamla Wager och ge dom lite ny färg.

WP_20150809_004.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Kjell_G

Jag har byggt till huset med 30kvm i trä.
Försökte få tag i samma tegel utan att lyckas!
Har sett alldeles för många tillbyggen som inte passar till befinligt hus, mitt vill jag ha enhetligt :)
Nu är nästan hälften av teglet nere, mycket bilande blir det!
 
Redigerat:
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
D09 skrev:
Jag är fri från skuld ;)

La ut den ena klipparen på annons men fick mig en skopa av regeringen om att ta bort annonsen..

Nu vet jag varför det är så mycket i garaget ;)
Haha, jaja skyll ifrån dig bara.. :D
 
D09 skrev:
Ha ha kommunens egna :)

Det finns en avdelning där man kan lämna grejor till nya ägare. T ex byggmaterial, maskiner etc

Jag lämnade in massa oanvänd installationskabel 5g2,5 så man kan säga att jag bytte ;)
Ganska smart med en sån avdelning! Många saker kan ju få nytt liv hos någon annan..
Här ser man också bara skyltar om att det är förbjudet att ta saker.. (Men man kan ha tur att vara där när rätt saker kastas, då frågar man ju ägarn om man får ta det ist) :)
 
b8q skrev:
Vad är det för konstig tipp förresten, här omkring Fjollträsk får man absolut inte sno med sig grejer hem.
Samma här, lika illa som att slänga i en hopknuten säck med brännbara sopor i brännbart containern!
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
buspojken skrev:
Här i Gävle är de fritt fram o plocka hem från skroten
Ni har/hade en fin återvinning/skrot i Sörby Urfjäll förut, imponerandes av att den låg under tak. (y)
 
b8q skrev:
Vad är det för konstig tipp förresten, här omkring Fjollträsk får man absolut inte sno med sig grejer hem.
Jo då, här på Ekerö några stenkast från centrala träsket har vi en avdelning som kallas Återbruket, där kan man lämna och plocka, min frus favoritställe. Åker jag till sopstationen utan att hon får följa med, får jag inte mat eller nått annat den kvällen.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Rikard Gjersvold skrev:
Jo då, här på Ekerö några stenkast från centrala träsket har vi en avdelning som kallas Återbruket, där kan man lämna och plocka, min frus favoritställe. Åker jag till sopstationen utan att hon får följa med, får jag inte mat eller nått annat den kvällen.
Tror dom har något sånt på Hagbytippen, Täby, också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.