Projekt växthus fick belysning.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 5 till
  • Laddar…
Höjt marknivån lite framför förrådet så att brunnslocket till nedstigningsbrunnen hamnade i nivå med marken. Tidigare stack den upp nån dm, men jag tog bort den översta ringen.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Igår satte vi upp vita vindskivor på den halva av taket som är omlagt. På ena sidan gick allt smidigt, men på andra sidan visade det sig att vindskivorna inte är tillräckligt breda. Jag som mätt allt innan, för att köpa rätt. Men jag räknade inte med att det gamla spåntaket underst var så bra närmast nocken att vi under rivningen valde att det skulle ligga kvar. Mest märkligt är det väl att vindskivorna på den ena sidan räckte till ...

Idag blir det att köpa bredare vindskivor och måla en sväng till.
 
Montören skrev:
Har rivit tegelfasad hela dagen, har fått höra flera gånger att jag inte är klok som sliter ut mig genom att byta tegel mot träfasad !!
Det man inte har i huvudet får man ha i benen, eller nått liknande. :rolleyes
Lite ovanligt, nyfiken på motivet? Tegel är väl främst för att det är underhållsfritt (relativt) ibland är det snyggt också 😀
 
Krilleman
Kjell_G skrev:
Lite ovanligt, nyfiken på motivet? Tegel är väl främst för att det är underhållsfritt (relativt) ibland är det snyggt också 😀
Tegel är absolut inte underhållsfritt. Jag har planerat i att borsta av det med en piasavakvast var tionde år jag bor i huset! :wow:

piasava_54fcbd93ddf2b30d78a98ab3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Stackare, blir ju svinjobbigt ��
Men, hellre sopa på tegel än bra på borsten ��
 
D09
Fortsatt röjningen.. Sålt lite grejor och kört en vända till tippen

Börjar förstå varför det inte blir tomt i garaget :)

Får med mig grejor hem från tippen också

Idag blev det 2 handdrivna gräsklippare :)

En gardena och en husqvarna :)

Testat och de funkade fint :) :)
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Fortsatt röjningen.. Sålt lite grejor och kört en vända till tippen

Börjar förstå varför det inte blir tomt i garaget :)

Får med mig grejor hem från tippen också

Idag blev det 2 handdrivna gräsklippare :)

En gardena och en husqvarna :)

Testat och de funkade fint :) :)
Jag kan också se var "problemet" ligger hehe..
Jag tror du kör på taktiken en grej ut.. en grej in.. eller rent av.. en grej ut.. två grejer in?! :wow:
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
D09
Snigla skrev:
Jag kan också se var "problemet" ligger hehe..
Jag tror du kör på taktiken en grej ut.. en grej in.. eller rent av.. en grej ut.. två grejer in?! :wow:
(y)
 
Mikael_L
Jag har bestämt sen ett par år tillbaka att här gäller en grej in = en grej ut.

Men på vissa ställen är det nog en in = två ut som är det enda vettiga, t.ex. i garaget här.
Egentligen borde det var en in = 3 ut, eller kanske 5 ut. Men det skulle ändå inte hålla. :confused:

I övrigt känner jag igen D09's observation, det verkar bli mindre plats kvar allteftersom jag städar och slänger.
Jag hoppas det är någon slags parabelkurva, där det når botten för att sen vända och snabbt synas resultat sen.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Spikat slut på panelen, sen lagat robotgräsklipparen, turbo hade trasigt hjul, ser ut som tropisk skog här hemma, inte aktuellt och handjaga när man en gång haft robot 👍
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Krilleman
Mikael_L skrev:
Jag har bestämt sen ett par år tillbaka att här gäller en grej in = en grej ut.

Men på vissa ställen är det nog en in = två ut som är det enda vettiga, t.ex. i garaget här.
Egentligen borde det var en in = 3 ut, eller kanske 5 ut. Men det skulle ändå inte hålla. :confused:

I övrigt känner jag igen D09's observation, det verkar bli mindre plats kvar allteftersom jag städar och slänger.
Jag hoppas det är någon slags parabelkurva, där det når botten för att sen vända och snabbt synas resultat sen.
Samma syndrom här :confused:
 
D09
Snigla skrev:
Jag kan också se var "problemet" ligger hehe..
Jag tror du kör på taktiken en grej ut.. en grej in.. eller rent av.. en grej ut.. två grejer in?! :wow:
Jag är fri från skuld ;)

La ut den ena klipparen på annons men fick mig en skopa av regeringen om att ta bort annonsen..

Nu vet jag varför det är så mycket i garaget ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Bättre än att spara på banken, om några år är grejerna riktigt värdefulla?
 
Vad är det för konstig tipp förresten, här omkring Fjollträsk får man absolut inte sno med sig grejer hem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.