Någon som köpt och byggt deras stugor?
 
Spontant ser det lite klent ut.
Jag har iof bara "provat" Loumans (Bauhaus) hus - men dom håller mer lekstugekvalitet än "timmer"-kvalitet. Iof är jag inte säker på att dom kör med 45mm - dom kan ha ngt klenare dimension...

Vad har dom för priser ?

Produktbladet var rent uselt !
-45mm ger inte mycket isolering, så isoleringstillval är väl mer eller mindre ett måste (det är lika viktigt på sommaren för att undvika bastukänsla inomhus!).
Har dom sådana tillval ?
- Fönster, är det enkelglas, tvåglas, treglas ?
- Vad ingår i leveransen (förutom det dom skriver om dörrar,fönster, handtag): Skruv ? Spik ? Takpapp (tillval som takplåt, shingel tegel ?)?
- Hur är "timmret" isolerat ? Staplas man bara dessa ovanpå varandra så kommer man ha bra ventialtion iaf ;) Ofta drevar man, eller så måste man komplettera med vindpapp (det kan man ju göra i samband med isolering iof)
- Vad är det för dimensionering/kvalitet på takstolar etc ?

Du gör nog helt rätt i att fråga efter referenser :)

/K
 
En gammal tråd men jag försöker ändå...
Hur gick det? Blev det något Polhus? Vad är intrycket av dom?
 
Ännu ett försök att väcka en gammal tråd, har också kollat lite på polhus stugor och gillar deras attefallshus med sovloft ser ut som en riktig smidig planlösning denna till exempel: http://www.polhus.se/produkter/Attefallhus-Eva-med-fönster-som-tillval._473

Vad har virkestjocklek för betydelse är det bara för att den isolerar bättre? Någon som har köpt från polhus?
mvh
Sandy
 
Jag håller just nu på att sätta upp ett Polhus Eva (70 mm) och är väldigt nöjd så långt!

Jag har valt ett lite tjockare virke för att ha en mer robust stuga. Jag kommer att ha den vinterbonad men isolera gör jag ju med lämplig tjocklek på mineralull.

eva.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.