Har skaffat sommar ställe huset behöver målas även fönster som är gamla englas spröjsade med inner ytter fönster .
Nu till frågan ska man renovera eller byta ut fönster jag kommer vilja bo där i framtiden så tvåglas eller liknade är bra , är det svårt att byta ut fönster finns det i samma mått tro ?? har heller aldrig renoverat fönster är det svårt att tex kitta om fönster måste kanske byta glas på vissa .... så jag står lite i valet kvalet
 
Va är de för mått på fönstren? Går ju alltid beställa efter dina mått annars,
Inte så svårt att renovera fönster men tidskrävande
 
E
Det är som sagt tidskrävande att renovera fönster. Däremot är det ju så mycket roligare att kunna ha de gamla fönstren kvar och veta att man själv har gjort dem så fina som de är.
 
  • Gilla
Wheelabrator
  • Laddar…
C
Det går ju att lämna bort dem också om man inte har tid/lust att göra jobbet själv.
Att byta till moderna fönster är i mitt tycke helt otänkbart i ett gammalt hus. Skitfult. Men alla tycker ju inte lika.
 
  • Gilla
Wheelabrator och 1 till
  • Laddar…
tack för snabba svar ...har inte måtten måste mäta ...
 
Men hur är det på vintern i fall tanken att bo permanent i framtiden , funkar det med såna gamla då eller blir det väldigt dyrt värmen försvinner fortare osv ??
 
Om du sätter in innanfönstren och klistrar dem ordentligt så isolerar de aningen bättre än kopplade tvåglasfönster om båda är i bra skick. Moderna isolerfönster isolerar givetvis bättre, men är aldrig lika snygga. Det är så mycket på ett hus som avgör energiförbrukningen så du kan med all säkerhet förbättra husets isolering utan att byta ut fönstren. Jag skulle avråda från att byta ut fönstren om de går att rädda.
 
  • Gilla
Wheelabrator och 1 till
  • Laddar…
Dom går att rädda ...blir nog att renovera dom en då ...det vara bara lite tankar som kom upp på mitt nya sommar ställe .Helt klart snyggas charmigast med gamla spröjsade
 
  • Älska
Wheelabrator
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.