Jag ska snart täcka insidan av väggarna i garaget. Nu är det bara reglar, isolering och plast på dem.
Frågan är vad jag bör sätta på insidan?
Kan ju börja med att säga att jag har byggt väldigt mycket på mitt hus, så jag vill/orkar inte lägga ner väldigt mycket tid på detta. Så gipsa och spackla går bort.
Det jag funderar på är att sätta vanliga spånskivor på väggarna och sen bara måla dessa. Vad tror ni, kommer det bli fult och se skabbigt ut?

Något annat förslag som inte är jättedyrt eller kräver en stor arbetsinsats?
Eller duger det med spånskivor?
 
Spånskivor ser ju för risigt ut, skulle hellre valt plywood i såna fall.
 
Jag kör med plywood. Spånskiva känna bara B! Personligen tycker jag det är snyggare utan färg! Väldigt praktiskt också!
IMG_20150623_220452.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sätt OSB plywood ist för spån, det ser lika illa ut, men är bättre och billigt.

När sen lust och pengar dyker upp gipsar du över OSBn, då är det en barnlek att gipsa, och du behöver nödvändigtvis inte spackla, målad ospacklad gips ser bättre ut än spån.
 
Plywood är väl väldigt mycket dyrare än spånskiva? Annars är ju det snyggt att vitlasera.
OSB är ju hyfsat billigt men inte lika snyggt att måla.
Hm, ja kanske bättre än spånskiva i alla fall.
 
Vanlig konstruktionsplywood ligger på det dubbla mot spån, men hur mycket går det åt i ditt garage då? Det kan ju inte va så många skivor.
 
Det går åt 33 st.
 
D09
Montera plywood Alt osb, måla vitt :)

Skulle du tröttna någon dag så monterar du gips o spacklar

Hatar mina väggar i garaget som inte har skiva bakom gipsen
 
Finns det inte regler för brandsäker ytbeklädnad i garage, dvs gips, eller rentav dubbelgips?
 
Farsan har spånskivor i garaget som han bara spackla över skruvskalarna sen rollade. Ser faktiskt väldigt bra ut för att vara ett garage. Så vet inte varför alla är så emot spån? Hårt, hållbart och slät yta som man kan måla direkt
 
Vad tror ni om råspont på insidan av garaget. Skulle det fungera? Kostar ca 6 kr metern.
 
Det är väl 6 kr per löpmeter. Det blir en del mer per kradratmetern
 
11,5 m råspont per kvm, så blir en del, ja hade nog väntat på ork/stålar o kört osb gips,
 
Råspont blir ju snyggt, men rätt mycket mer jobb att montera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.