Snözon 3 IP-klass 44

Vår entré har allt en entré behöver
Förutom det där taket i Aluzink som skjuter över
Skyddar dörr från regn och snö
Eller dropp från tak vid tö

image.jpg
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
Svar: Snözon 3

Motivering:
Regn och snö slås vi av idag när vi öppnar ytterdörren. Efter veckans stora mathandling ställer vi matkassar som blir blöta. Stort skyddande entrétak hade avhjälpt oss med dessa enkla men praktiska problem.
 
Svarsalternativ 1. Snözon 3 och IP-klass 44.

Motivering: jag vill gärna kombinera detta småländska hantverk med norrländsk snickarglädje. :)
1439030955044-1661475696.jpg
 
image.jpg

Snözon 3 IP 44

Vi har nu bott 2,5 år i vårat hus och fortfarande är entrén ej klar. Vi har tittat på precis detta taket men ej kunnat bestämma oss.
 
Svar (1) Snözon 3, IP-klass 44

Vi har byggt ett vinterbonat uterum som vår nya entré. Det blev precis så härligt som vi tänkt oss. Vi missade bara en detalj: Entrétaket. Nu behöver vi ett skydd för oss själva och för vår fina ytterdörr.

Många entrétak får inte plats eftersom avståndet mellan dörröversida och takfot är lågt. Men Designtak Hipped är bara 34 cm högt och skulle få plats. Och något klenare än tak för Snözon 3 är inte aktuellt här i Falun. Dessutom skulle plåtbeklädnaden på Hipped matcha vårt fina plåttak som också är "hipped". Det känns som att Designtak Hipped är valet för oss.
 
  • HJ7_3986vr.jpg
Snözon 3
Lp 44
Allt är så fult just nu på vårt -70 tals hus som ska genomgå en rejäl makeover inom kort. En våning ska byggas på och tak, fönster och panel (limträ) byts ut. Vårt hus kommer bli ett New England inspirerat hus där vår arkitekt föreslog ett entretak i exakt samma stil!
 
Jag glömde bilden!

image.jpg
 
D09
Svar 1

Senaste stormen knäckte till entretaket så det är lite skevt. Går säkert att fixa men skulle hellre ha det befintliga taket vid källardörren och något finare vid entrén :)


image.jpg
 
image.jpg

Snözon 3
Ip44

Köpte huset förra året. Dörren är mycket utsatt. Varje gång det regnar så får vi stå i regnet och låsa...med två små barn...
 
Redigerat:
Var tvungen att riva vårt gamla entrétak för något år sedan och gjorde då ett provisoriskt tak som får sitta uppe tills det blir tid över att bygga ett permanent. Men det verkar alltid komma en massa annat emellan...
Så länge det provisoriska taket inte läcker fyller det ju sin funktion, men det ser verkligen förj-vligt ut. Så ett nytt fint entrétak skulle vara mycket välkommet.
 
  • entretak.JPG
Innan ni utser någon, av bilderna i tråden att dömma, besviken vinnare och förlorare så skulle ni kanske specificera minsta mått från övre dörrkarm till underkant på befintligt tak/hängränna.
 
Snözon 3, IP klass 44
Såhär har vårt hus sett ut i 9 år nu. Tror faktiskt att detta entrétak skulle bli perfekt!
image.jpg
 
Svar:
1. Snözon 3 och IP-klass 44

Ett entrétak fattas verkligen vår gavel. Det känns så trist just nu att det är en ful brandstege som drar blickarna till sig. Jag och sambon har sneglat på Designtaks modeller ganska länge nu, men ekonomin tillåter inte riktigt en sådan investering just nu. Det skulle bli riktigt snyggt med aluzinktak, då vi har detta på huset.

Det skulle dessutom vara fantastiskt att få ett entrétak innan höstrusket kommer, då behöver jag inte känna att jag måste bjuda in dörrförsäljarna till hallen när regnet häller ner som mest. :) 2014-04-26 13.42.31.jpg
 
Svar: 1. Snözon 3 och IP-klass 44

Har under en längre tid funderat över ett entrétak, men det glöms oftast bort när vädret är bra.
Nu har man ju blivit påmind flertalet gånger under sommaren när man fipplar med nycklarna i regnet...
Så det vore trevligt att få tummen ur och dessutom få ett riktigt snyggt tak på plats innan vintern kommer!
Jag tror tegelröd skulle funka :D

Byggahus.jpg
 
Snözon 3 ip 44.
vi har en liten stuga utmed vattnet (vårat hus som vi bor i ligger lite längre upp)den lilla stugan saknar helt tak över entrén villket gör att då de snöar lägger sig all snö på trappan , och om man har riktigt otur följs snöfallet av ett blidväder och då fryser hela bron till en enda iskaka , jag har gjort en speciell isyxa vid sådana tillfällen , så vi skulle definitivt behöva ett tak över entrén . Hoppas på vinst .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.