Vi kommer förmodligen bygga ett hus i denna modell (Hasseludden från Ahus), men funderar kring entrén. Det känns lite naket på nåt sätt, som att det kanske kan blåsa upp en hög med löv eller snö mot ytterdörren när det inte finns nån veranda. Vi ska bygga på landet och det är rätt blåsigt här... Likaså får man stå i regnet när man rotar efter nycklarna och det finns ingen möjlighet att tex ställa ut en gryta för avsvalning under tak. Det handlar inte om nåt stort, tan ett litet tak och ett staket, men det måste ju passa in utan att se tokigt ut.
Ska väl tillägga att vi kommer bygga vårt hus i mer traditionell svensk lantstil med faluröd panel och vita knutar, spröjsade fönster etc, så det ska inte va nåt i den stilen om ni förstår :)
Någon som har ett liknande hus och har byggt veranda som vill visa bild eller nån som har idéer ändå. Nån som har modellen men inte veranda och tycker det är bra som det är?
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Kan man inte förlänga det lilla taket mitt på huset och göra en rejäl veranda där? Får ni morgonsol där så kommer det bli en underbar plats för morgonkaffet!
 
Förlänga som att dra ut taket över trappen eller bredda längs med huset? Det blir väster så ingen morgonsol där tyvärr.
Har sett en bild på ett hus där taket är utdraget men jag tyckte inte riktigt om hur det såg ut iaf... Ska se om jag hittar den!

Här är en bild på domherren från fiskarhedenvillan, tycker taket ser så tungt ut på det här huset
3656865718_fba0978c81.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är en annan variant av domherren som jag gillar bättre


1980x600_Domherren.jpg
 
Åsa Lund
Grå huset absolut finast :)
Och har en bra planlösning
 
Öppet burspråk med tak som bärs upp av en vägg (och ev. pelare) emot hållet det blåser mest ifrån/ motsatt sida ifrån entré hållet kanske kan vara något? Om du förstår hur jag menar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.