Förslag till Större åkgräsklippare till stor tomt har 8000 kvm gräsytor på landet klipper med en Husqvarna Rider 850 vill ha en större klippare tänkte lägga kring 25000 kr

Tittade lite på en Belos 1300 begagnad kändes som mycket för pengarna .

Tar tacksamt i mor förslag på en större maskin än min husqvarna ska gärna ha ett större klippaggregat runt en 130 cm , har gärna även den som en mindre bra traktor till diverse ting på tomten ....
 
Cylinderklippare typ Jacobsen? Jag hade en förr som var nästan 2,5 meter med tre klippbord. Cylinderklippare funkar bra även om gräset blivit längre, och klipper snyggt i ganska höga hastigheter.
 
Hitta en bra maskin med den kapaciteten med den budgeten är svårt. Belosen är en jättefin maskin men de är gamla och börjar kräva en hel del mekande och underhåll. Glöm ej att reservdelar till såna här maskiner är dyra. Bästa budget alternativet om man har stora ytor torde vara den största trädgårdstraktorn du hittar med så brett klippaggregat som möjligt. För att få så ny och problem fri / ekonomisk drift som möjligt. Men absolut är man beredd på att meka en del och kosta på en gammal proffsmaskin så får man en häftig maskin. :)
 
Redigerat:
tackar för infon
 
Blir nog att lägga en slant på en ny hos den lokala handlaren , då jag ej vill mecka och han meckar inte alla märken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.