Hej

Är här någon som har lagt byggmax golv som kostar 199:- och vet om det slits snabbt??

Var där och tittade och hittade ett som jag tror var björk som var jätte snyggt, men när man drog med nageln på det blev där märke. :p
Någon som har erfarenhet av det?
 
Jag har lagt byggmax lackad 3-stav ek (kostar runt 240 SEK/m2 tror jag) och en hel del annat. Tycker att det beter sig som alla andra 14-16mm trägolv modell klick, dvs repas lätt :)

Har lagt Kährs Ask 'Stockholm' i köket för det verkar tåligare. Att du får en repa av att dra med nageln måste betyda att du pressar riktigt hårt och/eller har grymma naglar ;)
Eller något fel på lacken på det partiet golv....

Hursomhelst så är det möbeltassar som gäller och räkna med märken i golvet, men å andra sidan så är det ju ett golv. Ett golv FÅR ha lite märken... :cool:

 
Hej

Undrar om ek kanske är hårdare än Björk, visserligen har jag vassa naglar ;D men inte så extrema. Har kollat på andra golv och då har där inte blivit några märke. Är kanske som du säger att just det har varit ett dåligt parti.

Räknar med att golven ska slitas men inte riktigt så lätt som med en nagel:)

Ska prova en annan bräda nästa gång vi är där ;)
 
Barlinek golv som säljs på Byggmax är av hyfsad kvalisort internationellt sett och i oberoende tester i bl.a USA hamnar de i samma klass som andra svensktillverkade golv. Kährs var en av dessa. Produktutbudet hos Barlinek är väldigt brett och har golv från budget nivå till väldigt dyra massiva varianter. Byggmax har ju valt att bara ta in ett fåtal golv och säkert pressat priserna på dessa och fått in produkter därefter. Över lag är dock även dessa golv mycket prisvärda.

Sök på forumet för mer information, det har skrivits en hel del. ;)
 
Jag har lagt massivt furugolv från Byggmax, Moelven B-kvalité. Förra året la jag et dyrare furugolv från det lokala sågverket, även det B-kvalité dock. Byggmax-golvet har faktiskt haft färre svartkvist och urslag än det förra golvet. Båda golven lutas/såpas. Det enda som gjorde mig misstänksam var att Byggmax förvarade sina plankgolv under skärmtak utomhus där det blåst in en hel del snö. Visserligen är plankpaketen inplastade men det blir ju alltid småhål på plasten. Det har dock inte påverkat golvet vad jag kan se (låg inne ett par, tre veckor innan jag la det).

Har även köpt Barlinek oljad askparkett från Byggmax. Har inte lagt det än men det verkar i alla fall ha en hård yta (kan definitivt inte repa det med nageln).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.