Mkt jobb men stor fördel är att det aldrig kan gå sönder som en elmotor av något slag kan. Och skönt att slippa ström.
 
Skulle gärna vilja göra som film nummer ett och två. Men som jag fatta på film nr ett är det speciella gångjärn? Sen så håller magnet locket stäng men när han drar en annan magnet över så avaktiverar man magneten?
 
Kan du inte göra något mekaniskt istället, som t ex i Indiana Jones-filmerna? En spak/knapp/spärr som när den aktiveras ser till att gravitationen får låskolven att falla ned i öppet läge.
 
Jo jag är inne på något mer mekaniskt. Så behöver man varken ström eller fungerande maskiner. Tyvärr kan jag inte använda gravitationen.
 
boxlas-500x500.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två såna under locket med magneter i ändarna. sen sätter man två magneter på ovansidan och öppnar bägge och lyfter locket?
 
Svåra biten är att få fast starka magneter i ändarna...
 
Kan man inte hitta på en smart mekanisk lösning? T ex dra ut ett eller två hyfsat dolda hyllstift för att öppna locket.
 
Dracula skrev:
Kan man inte hitta på en smart mekanisk lösning? T ex dra ut ett eller två hyfsat dolda hyllstift för att öppna locket.
Pjodden länka några filmer längre upp. Och i en av dom visar dom just de. https://www.youtube.com/watch?v=Xb8flgUUGOw&feature=youtu.be

Är med inne på något mekaniskt
 
Fast jag ska ha mitt hyllplan ligga uppe på själva väggarna. För att det med stiften ska funka måste man sänka ner locket i sidorna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.