Hej.

Vi funderar på att bygga hus och undrar om det är någon här som köpt ett stomrest hus och vad ni fått betala för det ungefär.
 
S
frågar är ju lite vad för standard ni vill ha. och era gör kan göra ett hus mycket dyrare än någon annan även tvärt om.
 
SBH skrev:
frågar är ju lite vad för standard ni vill ha. och era gör kan göra ett hus mycket dyrare än någon annan även tvärt om.
Vi vill bara ha ett "skelett" och resten gör vi själva.
 
Vi byggde ett Villavarm, fungerade bra och vi trivs jättebra i det nu..
Vi har ett par grannar som också byggde stomrest, dom byggde med Mälarvillan.
 
Får man fråga vad det kostade ungefär?
 
S
i princip grund stomme takstolar?
 
Ja precis :)
 
S
riktigt ovanligt att det görs. något för det finns.
inte kunna tänka dig att en grundfirma gör den färdig och göra stommen själv och beställa takstolar?
skelettet är det som går snabbast.
 
Jag har sagt det förr och jag säjer det igen.
Om ni kan och vill lägga ner eget arbete i ett husbygge så res stommen själv och lej hellre bort tråkigt arbete som att skruva gips eller spackling.
Att resa stommen är det roligaste momentet i ett husbygge, det är heller inte speciellt svårt.
 
S
Gabbe1 skrev:
Jag har sagt det förr och jag säjer det igen.
Om ni kan och vill lägga ner eget arbete i ett husbygge så res stommen själv och lej hellre bort tråkigt arbete som att skruva gips eller spackling.
Att resa stommen är det roligaste momentet i ett husbygge, det är heller inte speciellt svårt.
finns ju dom som tycker annat
 
SBH skrev:
finns ju dom som tycker annat
Japp, men de har då förmodligen inte testat att bygga ett hus själv, och därför vill jag tipsa dem om hur det ligger till.
 
S
Gabbe1 skrev:
Japp, men de har då förmodligen inte testat att bygga ett hus själv, och därför vill jag tipsa dem om hur det ligger till.
smaken är som baken. har iallafall några polare både tjejer å killar som hellre gör sånt "smått" istället för stommen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.