Hej

Letar efter en rostfri GU10 armatur för infällt montage att sätta i takfoten på vårt hus. Söker med ljus och lykta men hittar inget vettigt. Hidealite hade en rostfri variant av deras modell 6600. Den har tyvärr utgått :mad:
Tycker det är väldigt märkligt att dom flesta som tillverkar armaturer som skall sitta utomhus i takfötter likt det jag söker är i aluminium, borstat stål eller vitt och dessutom skriver många att dom är för "tuffa miljöer". Bor på västkusten och har just nu armaturer som är borstat aluminium och som ser klarlackade ut när dom är nya. Dessa har bara på ett år börjat se "muggiga" ut eftersom det börjat ärja.

Någon som kan ge bra tips? Rena LED-armaturer vill jag helst slippa pga trafos.
 
Jag har använt armaturer jag hittade på K-Rauta, Philips/Massive. De är vitlackerade och efter 2(?) år i takfoten ser de ut som nya. 300 meter från havet i sv Göteborg.

Det är möjligen så att det är takfötterna som är muggiga :) Men allvarligt talat ser jag ingen särskild missfärgning eller annat.
 
Om du bor på västkusten duger bara varmgalvat. Rostfritt rostar bort. :D
 
Clas i sjön har en variant för infällnad.
 
svartöra skrev:
Jag har använt armaturer jag hittade på K-Rauta, Philips/Massive. De är vitlackerade och efter 2(?) år i takfoten ser de ut som nya. 300 meter från havet i sv Göteborg.

Det är möjligen så att det är takfötterna som är muggiga :) Men allvarligt talat ser jag ingen särskild missfärgning eller annat.
Vi har sandstensfärgat hus så jag vill helst inte ha vita. Tycker det ser bättre ut att ha typ svarta eller gråaktiga som rostfritt.
 
Skulle du inte ha dem i takfoten. Du har inte vitt där?
 
Jo takfoten. Det är sandstensfärgat där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.