Någon som har koll på avstånd mellan handtag och rör på deras kulventil med klämkoppling (dvs når det över min isolering). Vet inte om det spelar roll men vi talar om 22mm varianten....

3056.jpg
 
Om du nöjer dig med ett ungefärligt svar har jag med Photoshop och lite grundläggande geometriberäkningar fått 90 eller 91 mm mellan ändarna, utgående från fotot.
 
:surprised: Jösses, både extremt snabbt och innovativt :D

Om vi tänker oss att du pular in ett 22-rör i ventilen, in från höger i bilden, är ditt mått då avståndet mellan ovansidan av detta rör och underkanten på handtaget som petar ut åt höger?! Tjockleken på isoleringen är cirkus 30mm så allt över det är perfa!!
 
Hej igen

Jag läste för slarvigt. Min beräkning var mellan kopplingsändarna...
Det är väl dessa mått du vill ha (se bild) ?

 
  • handtag_002.jpg
zingo skrev:
Det är väl dessa mått du vill ha (se bild) ?
Japp, perfekt!!


MathiasS skrev:
Om du kräver ett exakt svar kan du gå in och titta här:
[länk]
Nu ska vi inte vara sån...  ;)
Har man en väldigt kort näsa blir det inte så mycket tänkt innan man skriver  :-X  

:D

Summasummarum känns det som att min isolering går fri.
 
Ja du får nog dit isoleringen. Och skulle det inte gå kan du ju låta bli att isolera sista centimetrarna..... :cool:

Det finns faktiskt mycket bra info på beulco, dock måste man köra Explorer för att kunna få hem PDF-produktbladen.
 
MathiasS skrev:
dock måste man köra Explorer för att kunna få hem PDF-produktbladen.
Eller Safari på macen som klarade dem alldeles felfritt.
 
Bob_the_builder
Eller Firefox på PC...
 
Bob_the_builder skrev:
Eller Firefox på PC...
Saknade stöd för Firefox tidigare i år. Gick inte att plocka ner PDFerna via deras ftp. Bra att det funkar nu!
 
Det finns även ventiler med lång "hals".
mvh
greenbay
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.