Vi ska måla om i vår lägenhet innan vi säljer så det blir fint.
Har ni tips på färg till vardagsrum och kök?
Vad gillar en köpare?
 
Nu vet jag ju iof. inte vad ni har för köksinredning, golv osv, men rent allmänt så bör "Home Staging" utföras med neutrala nyanser. Ska ge ett rent, fräscht, neutralt men samtidigt hemtrevligt intryck, jaaa...... kanske man tom. kan/törs säga, en smula opersonligt intryck ;).

Tex. tonade vita väggar (0502-Y), ljusgrå (1002-Y el 1502-Y) eller möjligen ljust lattefärgade väggar om de passar perfekt till övrig fast inredning i lägenheten och ni ska sälja inom kort ;), men då ska det passa er lägenhet verkligt perfekt, ni ska inte ta den eller annan (mer färgstark) nyans bara för att ni själva råkar tycka om just den, här är det fråga om att få i princip alla som kommer på visningen att gilla totalintrycket eller åtminstone inte ogilla det ;), samt sätta igång fantasin hos presumtiva köpare för hur bra deras möbler osv. skulle passa in.

MVH//Christina.
 
(Som ny här läser jag äldre inlägg.)

Tack för bra tips om färgsättning vid homestaging inför försäljning!

Har någon dessutom bra förslag på vilken typ av lackfärg man bör använda för att få ett förstklassigt resultat? (Man vill ju inte göra ett dåligt jobb, bara för att man skall sälja, eller hur :) )
 
Ska du måla om hela köksinredningen ???
Nope. Bara ett väggparti som behöver frächas upp. Vill då välja en BRA färgtyp, som ger ett snyggt resultat. Any suggestions ???

Homestaging är väl inte att renovera inför försäljning?
Håller med. Jag är bara ute efter att åtgärda sådana brister som riskerar att fånga uppmärksamheten från hemmets kvaliteter. Synd om slitage drar ner priset (för att komplettera dina sajter och citera från http://www.home-staging.se/homestaging.html )

Just köket är väl bland det första en köpare vill sätta sin egen stil på :-/c
Det är därför jag vill göra ett så gott arbete som möjligt. Så att köparen inte får problem med vad jag gjort, för att t.ex. färgtypen var undermålig.

Låter jag luttrad? :-/
 
Liz, jo du är nog luttrad ;)

Eftersom du skrev lackfärg undrade jag för det brukar man använda på skåpen.
Hur ser väggen ut idag? Matt, halvblank för helblank är den väl inte?

Lägg en tråd på Färg, måla & tapetsera så får du nog bättre svar om vilken färg du ska använda :)

 
morsan skrev:
Liz, jo du är nog luttrad ;)
Eftersom du skrev lackfärg undrade jag för det brukar man använda på skåpen. Hur ser väggen ut idag? Matt, halvblank för helblank är den väl inte?
Nuvarande färg är halvblank på locklistpanel.

Lägg en tråd på Färg, måla & tapetsera så får du nog bättre svar om vilken färg du ska använda :)
Tusen tack för tipset (har fortfarande svårt att hitta rätt på detta utomordentliga forum!)
:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.