Hej!

Har nyligen köpt ny bostad och är sugen på att förstärka köksdelen med en diskmaskin. Dessvärre är alla stommar i köket 40 cm breda, varpå jag skulle behöva hitta en golvdiskmaskin, integrerad eller ej spelar ingen roll, som passar!
Har varit runt och letat överallt och inte lyckats hitta någon diskmaskin med en bredd under 45 cm

All form av tips mottages med öppna armar!

/Ozzy
 
kankse kan du offra 2 stommar, och sätta dit ett brickfack eller liknande på 20cm bredvid maskinen?
 
hempularen skrev:
kankse kan du offra 2 stommar, och sätta dit ett brickfack eller liknande på 20cm bredvid maskinen?
Hej hempularen!

Det är ett nyrenoverat kök och inte så väldigt mycket plats, så jag kan dessvärre inte offra mer än en stomme till diskmaskinen.
Har hört att det skall gå att importera vitvaror med bredd på 40cm ifrån Polen, men har ännu inte fått ta del av återförsäljare eller dyl.

Med vänliga hälsningar!
Cotton
 
Kanske kan det vara en ide med en bänkdiskmaskin, ack så fula men ack så bra. Har en själv, på den lilla bänkytan vi har men det är värt det för att slippa stå och diska....

Alternativt offra två skåp, och sätta dit ett nytt smalare skåp?
 
jennyn_ skrev:
Kanske kan det vara en ide med en bänkdiskmaskin, ack så fula men ack så bra. Har en själv, på den lilla bänkytan vi har men det är värt det för att slippa stå och diska....

Alternativt offra två skåp, och sätta dit ett nytt smalare skåp?
Bänkdiskmaskin eller en fristående diskmaskin som extra avlastningsyta kan man  tänka sig som en lösning, ingen vacker sådan dock.

Ledsen att påpeka det men det är en smal diskmaskin som vi är ute efter, inte förändra ett nyrenoverat kök.  :-/
Det skulle absolut vara en möjlighet att förskjuta hela kökspartiet en meter och därigenom skapa utrymme för en bredare stomme o.s.v. Detta skulle dock innebära att vi får göra om hela köket, vilket förutom att det känns som en betydligt mer kostsam process än hitta en smal diskmaskin, även skulle ta väldigt mycket längre tid.
 
Tjenare,

Är i samma prekära situation tyvärr... Kom du fram till något angående detta? Hittade du nån diskmaskin som var 40 cm bred? Är mycket intresserad av att höra hur det gick för dig eftersom jag själv skulle vilja proppa in en smal diskmaskin i mitt lilla kök.

Mvh, Jakob
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.