Har en tomt som ligger högts upp på ett berg. Vill utöka min 20 kvm gräsmatta till ca 60 kvm. Tyvärr är de utestående 40 kvm en stor "svacka" i berget på kanske 1-1,5 m djupt. Alltså måste jag fylla ut med kanske...50 kvm grus så att det blir samma nivå som den befintliga gräsmattan. Tänker jag rätt nu? Verkar detta möjligt och framför allt, vad tror ni att det skulle kosta? Gör man så? Är det ens möjligt?

Mvh
 
Kanske skulle du se om det inte finns någon som spränger i närheten och börja med att fylla upp med sprängsten för att sedan toppa med jord?
 
Tack det låter vettigt. Vad kostar en kvm grus eller sprängsten? En hundring? Hur tjockt lager jord bör man ha över stenen/gruset tror ni?

mvh
 
Kan tyvärr inte ge dig nåt pris men att fylla det området med grus skulle göra dig mer eller mindre utfattig tyvärr.
Försök definitivt skaffa nåt billigare.
:)
 
Lägg på fyllnadsmassor istället det blir mycket billigare och kanske gratis om det är någon som vill bli av med dem. Under gräsmatta behövs ingen sprängsten eller grus, om det inte finns planer på att det skall bli ett bygge där i framtiden.

Hör efter med åkerier, byggen i närheten om de har överskott på material. I större städer finns det nästan alltid tillgång av gratis fyllnadsmassor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.