D09
Borde nog gå o laga. Plocka isär och se vart slangen är trasig. Kanske är det bara o korta av slangen lite.

Kanske någon gammal frysskada som värkt ut?
 
Jag har julas och de läcker i sviveln, det roterande kopplingen.
Dålig kvalitet skyller jag på.

Protte
 
Öppna och kolla.Sitter antagligen en packning som behöver bytas.
 
Nu är den lagad! Men jag är inte så jättehändig så det tog nog 3 timmar ... nästa gång köper jag en ny!
Det var inte själva slangen som var sönder utan "slangavslutningen" av metall (mitten av fotot) som på nåt sätt skruvat ur sig ... trots att slangen fortfaramde kändes ordentligt fastkämd.
slangvinda.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men det vara bara att lossa allt och skruva några varv på slangen (o slangavslutningen) så blev det tätt. Men slangen var ju sträckt så jag tvungen att ta bort slangen... valde att kränga av den utan att låta hjulet snurra för vet inte vad som skulle hänt med fjädern annars. Det tog lite tid... och så lossnade en annan axel o kamrem (pil till höger). Det fanns en låsbricka som var lite bökig att få bort och dit igen (glömde fårstås bort den, tills nästan allt var ihopskruvat, så fick öppna igen). Svarta plastringen med spår i måste man skruva dit likadant (inte rotera 90 grader t,ex). Men det blev rätt till sist! :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Bra jobbat (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.