D
"Uppskattar" mitt system till larmklass 4 nu med min senaste leksak utvecklad av franska försvaret. Tjuvarna lämnar hursomhelst huset döva 😁
 
När du säger vi, vad menar du då RilleRock?

Ringt försäkringsbolaget och nu har jag fått helt nya bud. Inga krav på larm alls, så nu undrar man vad det är för stollar som jobbar där som säger helt olika varandra.
 
tommib
DMOL skrev:
"Uppskattar" mitt system till larmklass 4 nu med min senaste leksak utvecklad av franska försvaret. Tjuvarna lämnar hursomhelst huset döva 😁
Berätta mer. Speciellt om hur du kommer råka ut för åtal för vållande av skada....
BTW, har du alltså IR-detektorer även i badrummen och garderoberna?
Själv tänkte jag satsa på en Infernosiren. Jävligt jobbig men inga permanenta men (enligt tillverkaren).
 
D
En inferno, då ligger du i lä :p
När tre st studsar inne på bottenvåningen så får jag definitivt tryckkänningar trots öronproppar.
Infraljudsdetektorn kan man skruva upp så den känner av svängningen av öppnandet av köksluckor om man vill, men det rekommenderas nog bara för kärnvapenbunker :)
 
tommib
Aha, infraljud. Har själv avstått från det då jag misstänker att det kan falsklarma oftare än PIR/MW men det kanske är en inställningsfråga. Man måste ju installera PIR rätt också...

Har du en länk till dina helvetessirener? Nu blev jag nyfiken...
 
D
Paradox har intellizone, så den kan inte falsklarma om inte en eller flera valda sektioner triggas inom ett visst intervall.
Skrev kanske lite tokigt, det är bla Inferno. Men har man flera så blir det ett jävla studsande av ljudvågor =)
 
Mycket ovanligt med larmklass 2 hos privatpersoner.
 
RilleRock
huggan skrev:
När du säger vi, vad menar du då RilleRock?

Ringt försäkringsbolaget och nu har jag fått helt nya bud. Inga krav på larm alls, så nu undrar man vad det är för stollar som jobbar där som säger helt olika varandra.
Företaget jag är delägare samt anställd i.

Det har hänt förr att försäkringsbolagen är lite snurriga men bra det nu är utrett så du har ryggen fri.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.