A
lvedin skrev:
Om det är ett byte av en reservdel, då kan jag kanske fixa det. Men då förstår jag inte hur en planbricka kan ha gått sönder ?

Om det är en fix, som att att korrigera en felaktigt svarvad distans, eller att dom kommit på att dom glömt brickor i en batch, hur ska jag då veta hur brickorna skall användas ?

Det är ingen byggsats, det är en färdig blandare jag monterat, Det finns inget i installationen som kan göra vredet trögt.
Vad är det för märke/modell på blandaren?
 
M
Som svar på frågan i topic. Nej, jag tycker inte det är seriöst att bara skicka brickor utan någon instruktion om hur/var de ska monteras. Ganska nonchalant tycker jag.
 
Pumba skrev:
Det är väl inte en reservdel för nått som gått sönder utan distansbrickor som används för att just justera trögheten på reglagen,
Är du säker på att det inte finns med i instruktionsboken till blandaren, eller att det rent av inte låg med såna i förpackningen du köpte?
Det verkar lite konstigt att man ska justera trögheten vid montering, det är ju en färdig blandare. Ingen bok, bara blandaren i lådan.

Men ok, jag öppnar väl och kollar om det går att justera. Eftersom svaren indikerar att det kan vara seriöst.
 
Pal92 skrev:
Vad är det för märke/modell på blandaren?
Står i trådstarten Camargue Tenedos. Jag tror det är Bauhaus eget märke.
 
C
MaxPax skrev:
Som svar på frågan i topic. Nej, jag tycker inte det är seriöst att bara skicka brickor utan någon instruktion om hur/var de ska monteras. Ganska nonchalant tycker jag.
Instämmer. De måste knappat in fel reservdelsnummer eller nåt, eller så har du pratat med något riktigt rikspucko.
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
lvedin skrev:
Det verkar lite konstigt att man ska justera trögheten vid montering, det är ju en färdig blandare. Ingen bok, bara blandaren i lådan.

Men ok, jag öppnar väl och kollar om det går att justera. Eftersom svaren indikerar att det kan vara seriöst.
Det är väl inte alls ovanligt att man justerar sånt vid monteringen, alla vill ju inte ha det exakt lika.

En instruktionsbok eller monteringsmanual måste du väl ändå fått med i förpackningen?

MaxPax skrev:
Som svar på frågan i topic. Nej, jag tycker inte det är seriöst att bara skicka brickor utan någon instruktion om hur/var de ska monteras. Ganska nonchalant tycker jag.
Det kan ju vara så att detta står i monteringsinstruktionen som vanligtvis medföljer, det är ju dock många som väljer att kasta det pappret istället.
 
A
Här har du en manual
http://media3.bauhaus.se/media/pdf/3843454A.pdf

Enda brickorna jag kan se är del 30-31 och sitter i slangen men vild gissning säger att dom du fick ska placeras nånstans mellan 2-5 för att distansera ut vredet och på så vis göra det mjukare
 
Pal92 skrev:
Här har du en manual
[länk]

Enda brickorna jag kan se är del 30-31 och sitter i slangen men vild gissning säger att dom du fick ska placeras nånstans mellan 2-5 för att distansera ut vredet och på så vis göra det mjukare
Tack för ditt svar. Det är vänster som är definitivt trögast. Det käns tydligt att det är själva blandarmekaniken som kärvar, inte bara vredet som skrapar emot. Det finns inga planbrickor i sprängskissen, och planbrickorna kan inte påverka blandarmekaniken tycker jag. Det är bara en lös blandare Tenedos med runda vred vilket gör att det är svårt att få någon kraft.
 
Jag skuvade bort vredet nu bara. Det sitter en liten planbricka där som man kan justera distansen till vredet, det måste vara det leverantören menade.

Men det har inget med trögheten att göra, jag kan hålla vredet på valfri distans, trögheten sitter i blandarmekaniken i alla fall.
 
A
lvedin skrev:
Jag skuvade bort vredet nu bara. Det sitter en liten planbricka där som man kan justera distansen till vredet, det måste vara det leverantören menade.

Men det har inget med trögheten att göra, jag kan hålla vredet på valfri distans, trögheten sitter i blandarmekaniken i alla fall.
Aha! Det var värt ett försök iallafall, se ifall det blir reklamation eller ifall tillverkaren kanske skickar en lös ventil?
 
Svar på frågan: Nej.
 
Jag vill avsluta tråden med att Bauhaus reklamation betalade tillbaka duchblandaren efter min andra invändning :). Då köpte jag en FM Mattson som funkar underbart bra :).
 
  • Gilla
kulle och 3 till
  • Laddar…
Vill bara flika in att Bauhaus, enligt mina erfarenheter, är av synnerligen god karaktär gällandes reklamationer! Jag fick 1000:- tillbaka efter ett ärende som slutade med att jag slog sönder en alldeles ny duschkabin och slängde fanskapet på soptippen, helt oanvänd. Hade inte ens tänkt be om kompensation för den värdelösa kabinen, men när de ringde och frågade om jag var nöjd kunde jag inte hålla mig... All heder åt Bauhaus!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.