Har en TD-C70030E där detta inträffar. Har kört diagnostik och det verkar som att pumpen inte går. Frågan är, hur krångligt är det att riva för att hitta pumpen och mäta upp denna? Det står i servicemanualen att kolla efter foreign objekts så det kan ju vara så enkelt att det är plugg i/runt impellern. Någon som har koll och rivit i dessa tumlare?
 
dom gångerna jag har haft liknande problem så har det varit den som känner av om tanken är full/ej monterad
kan kärva lite så för att slippa det problemet har jag kopplat ur tanken och kör direkt istället
 
Jag kör redan med dräneringsslangen och ingen tank
 
ligger den fritt?
 
Jo, blåser utan problem igenom den. har som sagt tvångsstyrt pumpen via diagnostestet men den går inte.
 
Var en gammal o-ring (gardena) som tagit sig från mina arbetsbyxor in i impellern. Pumpen sitter på höger sida sett framifrån och man river top, h+v sida, frontpanel för att komma sig in i maskinen.
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
ligger den fritt?
Hur kör man diagnostik test?
 
A
Alldidi Alldidi skrev:
Hur kör man diagnostik test?
På vad då?
 
electroluxaren skrev:
På vad då?
electroluxaren skrev:
På vad då?
"Jo, blåser utan problem igenom den. har som sagt tvångsstyrt pumpen via diagnostestet men den går... ", står längre upp.
På min LG torktumlare td-c70030e står "clean filter" efter nån minut fast filtren är rengjorda.
 
Alldidi Alldidi skrev:
"Jo, blåser utan problem igenom den. har som sagt tvångsstyrt pumpen via diagnostestet men den går... ", står längre upp.
På min LG torktumlare td-c70030e står "clean filter" efter nån minut fast filtren är rengjorda.
"Har kört diagnostik" står även i första inlägget...
 
ltfrebac ltfrebac skrev:
Har en TD-C70030E där detta inträffar. Har kört diagnostik och det verkar som att pumpen inte går. Frågan är, hur krångligt är det att riva för att hitta pumpen och mäta upp denna? Det står i servicemanualen att kolla efter foreign objekts så det kan ju vara så enkelt att det är plugg i/runt impellern. Någon som har koll och rivit i dessa tumlare?
Hur kör du diagnostik?
 
Alldidi Alldidi skrev:
"Har kört diagnostik" står även i första inlägget...
Det är slut med experimentet
Två knapp+ power knappen lyste alla lampor och displayen visade:
18:85. Start
238.
023
049, 102, 105, 205rund och värmen på, och extra snabb värme och luft nedåt siffran 205,,,100, 97
Stopp efter 2-3 min och siffran upp igen till 205 och värmeelement på
Och efter nån minut luktade bränd och säkringar fälldes ner
 
A
Alldidi Alldidi skrev:
Det är slut med experimentet
Två knapp+ power knappen lyste alla lampor och displayen visade:
18:85. Start
238.
023
049, 102, 105, 205rund och värmen på, och extra snabb värme och luft nedåt siffran 205,,,100, 97
Stopp efter 2-3 min och siffran upp igen till 205 och värmeelement på
Och efter nån minut luktade bränd och säkringar fälldes ner
då kan du äntligen slänga denna med gott samvete
 
  • Gilla
Alldidi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.