Totte_S
Vad är det som är så anmärkningsvärt med att pumpen sitter 5 m över vattenytan? Har jag missat nåt? ???
Min pump sitter mellan 3-5 m över vattenytan och det är inget konstigt med det? Slangänden däremot är I vattnet... ;)
 
Totte_S skrev:
Vad är det som är så anmärkningsvärt med att pumpen sitter 5 m över vattenytan? Har jag missat nåt?  ???
:-[ Förlåt, men jag trodde det var en dränkbar pump. :-[
 
johansjostrand skrev:
Oj då! Hmmm... Hjärnan blev visst kvar i sängen när jag steg upp i går... :-[ :-[ :-[ Skäms.... :'(
Inte behöver du skämmas. Jag missade vilken pumptyp det handlade om, så det är min tur att :-[ :-[ :-[ ;)
 
Just nu kör jag med biltemas sprinklers för 35 :- /st. De fungerar bra och vattnar en radie på ca 8 meter. Kommer inom kort att testa gardenas sprinkler. Pumpen är köpt på jula. Art nr. 239871 kostar 1200:-. I övrigt använder jag gardenas slangar och kopplingar
Är det inte samma pump som biltema har för 700:- ?
art.nr 26-509

///Johan
i full gång med att dra grova slangar enligt förslag ovan....
 
Zeb skrev:
De flesta som har åsikter i detta ämne refererar till eget vatten, brunn eller sjö. Är detta fört att det blir billigare, och i så fal hur mycket, eller beror det på att det är svårare att styra ett system som kopplas på det komunala vattnet?
Jag har satsat på en timer till trädgårsslangen, en gardena, för 600kr. Dom finns även i andra fabrikat, ev. lite billigare. Den sitter på kranen och reglerar vattnet (kommunalt vatten) till spridaren m.m med timerfunktion.
Köpte det för att klara gräsmattan under semestern 8). Den kan förstås vara på hela sommaren och vattna rabatter m.m så slipper man komma ihåg det :). Man kan även köpa en regn sensor som tillsats. Då vattnar den inte ifall det redan är fuktigt i marken.

Detta är ett alternativ för dom som bara har komunalt vatten. Dessutom så slipper man pumpen. ;)

/Mange
 
  • Gilla
Mormorsally
  • Laddar…
Köp Toro´s bevattningssystem istället .. mkt proffsigare och hållbarare. Köpte anläggning till vår gräsmatta 1000kvm .. 6000:- inkl allt ! då är det 10 spridare, brunnar, slang och kopplingar.
 
Vart hittar man Toro bevattningssystem? Jag har själv funderat på Gardenast sprinklers (innan monsunregnet kom) men kollar gärna på andra alternativ också.
 
Vilken spridare menar du från biltema?
 
Jag köpte mitt Toro system från Aquadesign. Men har man kontakter i USA så är det under halva priset, rejält bra grejjer.
 
Maze, ser bra ut på deras sida Toro är ju bra grejor-vad är det för system du fick för 6 tkr-deras DIY lågvolym??8)
 
Tackar
Maze-dim på slang?
Extra pump eller vanligt vattentryck?
Ska läsa PDF-filen ikväll... ;D
 
Jag kör på vanliga vattenutkastare, har 2st. Driver 2 slingor på ena och 1 slinga på andra. Dimensionen .. hmm kommer inte exakt ihåg .. 40mm hård slang, sån man har till att dra vatten in till kåken med, dock inte lika tjock .. svart och blårand om du förstår :)
 
maze pers meddelande! 8)
 
Du har fått svar Göran med bilder :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.