Jag använder en Samsung galaxy note 4, då jag fotar med telefon och synkar upp de mot photobucket är det så enkelt när jag gör inläggen från datorn att bara posta länken. Annars måste man ladda ner bilden och sedan ladda upp den igen..

Här är bilden / länken med färdig IMG tag från photobucket

IMG_20150724_203251_zps45vyps9b.jpg

Direktlänk till bilden

http://i144.photobucket.com/albums/... Byggahus/IMG_20150724_203251_zps45vyps9b.jpg

"Maillänk" det finns lite olika sätt testade att lägga IMG taggar runt de en visas som bild men syns ändå inte i appen..

http://s144.photobucket.com/user/Jo...ahus/IMG_20150724_203251_zps45vyps9b.jpg.html
 
5.0.2 Lollipop (Tablet Z4)
Funkar tyvärr inte via appen, ska testa mobilsamtal.
 
FredrikR skrev:
5.0.2 Lollipop (Tablet Z4)
Funkar tyvärr inte via appen, ska testa mobilsamtal.
Mobilsidan ska det så klart vara..
Funkade bra där. :)
 
hahalj
Är det nåt strul med uppladdning av bilder igen? Kan inte ladda upp bilder varken via app eller mobilsajten.
 
Testar ladda upp två bilder från Himmelsberga, Öland från min iPhone.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hejade på Joe Labero. :) Undrar om det är hans bil?
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Per Eskilsson skrev:
Testar ladda upp två bilder från Himmelsberga, Öland från min iPhone.
[bild]
Hejade på Joe Labero. :) Undrar om det är hans bil?
Med appen? :)
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Med iPhone-appen och med mobilsajten via iPhone går det bra att ladda upp bilder.

Men via androidappen och med vissa androidversioner går det sämre.
 
hahalj
På mobilsajten funkade nyss bilduppladdning med Android+Firefox, dock inte genom appen.
 
Finns det någon plan på att fixa uppladdningen av bilder via Androidappen?
 
Ja, det är bara några andra saker som ligger före i kön.
 
Raderade mitt tidigare svar eftersom det var felaktigt. Det funkar inte heller i Android version 5, som de flesta verkar ha nu.

Problemet är att det inte verkar finnas något stöd för att "file upload" i webview i android så vi måste bygga vår egen file upload-funktion för androids för att få det hela att fungera.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Suck ... jag har också android - är det därför det inte funkar?
Nu funkar det även för mej!
 
  • 20151123_141440-2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Problemet med att ladda upp bilder i android appen fixades i början av november.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
yonna skrev:
Suck ... jag har också android - är det därför det inte funkar?
Nu funkar det även för mej!
Mina bilder har försvunnit och jag har tydligen sparat dem på ett ställe utanför forumet ... vilket har jag glömt bort ... Efter att min Android surfplatta varit inne på service har plattan nollställs. Den här bilden vill jag tex spara i forumet ... hur bär jag mig åt? Det står ju att jag har 11 bilder ... ?

Tillägg: Äsch bilden ville inte följa med denna text men den finns under "hur laddar man upp bilder" från 20 december 2015. Bilderna under "utvalda" och "populära" är tom. Det kan väl inte vara bara jag som inte förstår ....
 
Redigerat:
Tråkigt att bli av med alla bilderna. Det har hänt min mamma också en gång i samband med att jag "hjälpte" henne uppgradera hennes operativsystem på iPaden. Numera är det iCloud och backup på datorn som gäller för henne.

På Android finns inte iCloud, där är det Google Drive eller Dropbox som gäller om man har slutat använda datorn.

Om du redan har ett Googlekonto rekommenderar jag Google Drive. Om inte, så sägs Dropbox vara enklare men också något dyrare. Läs mer om alternativen här: https://drfone.wondershare.com/icloud/top-icloud-alternative-android.html

Ser du inga bilder under Inspiration > Utvalda eller Inspiration > Populära?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.