Hejsan!

Vi har efter en läcka i sommarhusets badrum fått i uppdrag från försäkringen att välja ut en ny våtrumsmatta....vi hade tidigare en ganska enfärgad vit.

Nu har vi varit och kollat på en mattbutik men de hade bara fula blå-marmorerade, beige och hudfärgade....allihop fult "mögel"-marmorerade!!! :surprised:
Enligt försäljaren fanns det bara de här i våtrums-sammanhang - inga enfärgade eller ens ljusa?! Kan det verkligen stämma? :-?

Vi kan inte lägga klinker eftersom det är ett gammalt hus, mer än 150 år gammalt, och allt rör sig. Badrummet ligger dessutom på övervåningen så det är inte uppreglat så det bär.....

Finns det någon som känner till om det finns några snygga våtrumsmattor som inte är mögel-marmorerade!? ;)
 
Jag har samma problem... ska ev lägga in en våtrumsmatta i kommande tvättsuga.. Säljaren sa samma sak... Finns bara i bladriga mönster... Han hade iof en anna som med mönster av småstenar, som på en strand ungefär... Men den tog han 800 kr/kvm för...
 
Tack för alla tips....men det är fortfarande alldeles för flammigt för min smak!! :p

Jag skulle vilja ha något i stil med Gummimattorna från "Trelleborg" ni vet "pastill"....offentlig miljö, hissar mm.... ;) Jag vet ju att det inte går att lägga gummimatta i våtutrymmen pga att de inte går att vika upp och svetsa... :'(

Är det någon som vet någon annan leverantör?
 
Ooops. Såg att länkarna fanns redan :-?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.