Hej,

Jag har letat runt efter borrskruvdragare och fann Worx WX373. Den har borstlös motor med 60 NM, 600/2000 rpm, väger 1.58 kg.

Jag hade tänkt att använda den till att skruva altan, allmänt borra lite hål i betong/puts/lättbetong väggar. Kanske borra lite metall etc. Tror ni att den kommer funka? Fungerar Worx borstlösa motordrivning bra? Har Worx bra kvalite på sina borrskruvdragare?

WX373_1-2722.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.worx.com/en-AU/20V-MAX-Lithium-Ion-Brushless-Impact-Drill-WX373.aspx
[video=youtube;nkE9M6QMiwI]https://www.youtube.com/watch?v=nkE9M6QMiwI[/video]
 
Vad får du ge för en sådan?
 
Finns det ens kinakopior på borstlösa motorer till skruvdragare än?
(Jag vet alltså inte utan är genuint nyfiken)
 
För ~2000:- får du en hel del skruvdragare om du hittar nån kampanj i Sverige, eller utomlands. :)
 
the_warpi skrev:
Hej,

Jag hittade den för 577 kr inkl frakt från ebay
www.ebay.co.uk/itm/381338408170

och så tänkte jag köpa batteri och laddare från amazon
[länk]
[länk]

Så totalt skulle det gå på 2000kr inkl frakt.

Tyvärr så verkar det som att borrskruvdragaren på ebay har sålts eller gått ur tiden iaf.
Det tycker jag inte verkar vara ett klokt köp. För 2000SEK har du flera skruvdragare av erkända fabrikat att välja på. Kolla Makita, Blå Bosh, Metabo, Hitachi tex. de är med stor sannolikhet bättre än den du funnit.
 
kallun skrev:
Det tycker jag inte verkar vara ett klokt köp. För 2000SEK har du flera skruvdragare av erkända fabrikat att välja på. Kolla Makita, Blå Bosh, Metabo, Hitachi tex. de är med stor sannolikhet bättre än den du funnit.
Du får gärna komma med något tips. Idag har jag bara sladdmaskiner och är ute efter en borrskruvdragare all-around. Hittade Dewalt DCD730C2-QW för 2000 kr på Hornbach. Den verkade ju bra fast den har ingen borstlösmotor vilket jag tycker vettigt (effektivare motor).

En 2000 kr borrskruvdragare inkl 2 batterier och laddare är det jag är ute efter. Gärna max 1,5 kg eftersom jag tycker det blir lite klumpigt ovanför detta = kan man lika gärna ha sladdmaskinen.
 
Finns massor med trådar i forumets verktygsdel om köp av skruvdragare, gör en sökning. Beroende på köptillfället finns dock alltid olika erbjudanden att finna. Jag har tyvärr inte just nu aktuella erbjudanden i huvudet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.