Jag har sett i trådarna att fler beklagar sig över svårigheten att få tag på en tum tjockt virke till tex fasad. Någon som vet eller kan tipsa hur jag bär mig åt för att få tag på ohyvlat (iaf ena sidan) entumsämne/virke?

Tack alla kloka!
L
 
E
Är det oerhört viktigt med 3-4mm mer än byggvaruhusens vanliga 21mm så kanske du kan kolla på något lokalt sågverk eller snickeri om det går att skaka fram entumsbräder.
 
här finns det att köpa på vanliga bygghandeln
 
Emil_K skrev:
Är det oerhört viktigt med 3-4mm mer än byggvaruhusens vanliga 21mm så kanske du kan kolla på något lokalt sågverk eller snickeri om det går att skaka fram entumsbräder.

Tack, så får jag nog göra. Ja det är viktigt för att matcha resten av panelen. Jag är inte sugen på att byta bra virke mot dagens när jag bara ska byta 2-3 längor.

L
 
Det finns väl egentligen bara två alternativ; specialsågat eller palla upp med en remsa masonit på spikläkten.
 
Ja jag funderade just på iden med masonit faktiskt. Ska försöka ringa någon såg idag.

Tack
 
alltså kolla på en vanlig bygghandel så har dom det förmodligen hemma! "inte bauhaus och byggmax".
 
Vad menar du för vanlig bygghandel om du inte menar byggmax?
 
här i nora har vi en bygghandel som heter mobergs bygghandel, tex Hedins, Beijer och Xl-bygg borde ha, annars så borde dom kunna ta hem på ett par dagar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.