Skulle vara kul att höra ifall någon mer ska studera till hösten och kanske berätta lite mer om vad och var ni gör det.

Själv har jag tagit "modifierad" tjänstledighet under tre år för att satsa på heltidsstudier.
Har insett att livet är lite för kort för att vara halvnöjd med sin arbetssituation.
Så till hösten blir det ingenjörsstudier med bygginriktning, på Dalarnas högskola.

Låt höra ifall det är någon annan som ska ta steget emot CSN :p
 
  • Gilla
kallun
  • Laddar…
Jag började förra året men ska gå i tre år
Studerar till byggnadsingenjör på linneuniversitet i Växjö
 
Är det en bra utbildning?
Givande?
 
Av dom 8 kurser som jag läst är det 3 mattekurser som inte ger mycket alls. Sen om man är insatt innan man läser är väl byggteknik 1 rätt onödig men kommer man in utan erfarenhet är den ett måste.
 
Har ni nära samarbete med några företag i närområdet?

Själv har jag läst några kurser innan, inom bygg så jag har en inblick vad studierna kräver. Och ett intresse som jag tror kommer underlätta utbildningen.
 
Japp. Platsgjuten betong klass 1.
 
fgo skrev:
Har ni nära samarbete med några företag i närområdet?

Själv har jag läst några kurser innan, inom bygg så jag har en inblick vad studierna kräver. Och ett intresse som jag tror kommer underlätta utbildningen.
Ja det verkar som det är en stor del. Vi har många studiebesök på byggen och på företag. Dessutom har vi företag som föreläser på skolan minst en gång i månaden. Nu i höst ska vi ha två veckors praktik också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.