mexitegel skrev:
Burseryd, se där ja. Då får det bli ett besök där när Västboloppet går av stapeln nästa gång :)
Om ett år då, men blir det inte svårt att få med ett par säckar på cykeln då??
 
Nja, nån ska ju vara den förste att spurta i mål med 50 kg NPK på cykeln :)
 
Zixten skrev:
Det jag köpte var ju vanligt "bonnagödsel" i 25kg säck, alltså inte förpackat i fina förpackningar med fina bilder på gräsmattor och flashiga namn som får en att tro att man bara måste ha just den sorten för att få en fin gräsmatta.
Vill man ha dessa sina bilder på sin säck får man betala dyra pengar extra....

Vet ej om det pris jag fick var extra bra eller ej, jag sa bara vad jag ville ha och betalade och såg glad ut...
Vill man komma billigare undan kan man köpa i storsäck tror dom brukar va mellan 500 - 1000kg skulle tro att priset per kg sjunker något då...
750kg är det i storsäck allt som oftast.

Beroende på mängd och när man handlar styr priset. Betalar 4-5kr ink moms för 27-3-5 +S beroende på när man handlar och lite andra faktorer som styr priset så som vad Putin tycker...

Lägger på vid vårsådd 300kg/ha, dvs 0,03kg/m3. Dock skulle jag aldrig lägga det på en gräsmatta om man inte vill klippa gräset väldigt ofta...
 
Alriksson skrev:
Lägger på vid vårsådd 300kg/ha, dvs 0,03kg/m3. Dock skulle jag aldrig lägga det på en gräsmatta om man inte vill klippa gräset väldigt ofta...
Det är samma dosering som jag tänkte kört med, men spridaren ville annat så det blev. 0,05. Det har resulterat i klippning var 4-5 dag i början av säsongen och var 6-8 dag nu.

Tidigare år med gammal gräsmatta var det 1-2 dag längre mellan klippningarna. Större skillnad märker jag inte, förutom att mattan är betydligt finare.
 
engs
Alfredo skrev:
Granngården:
- Granngården Grön Effekt. 15 kg, 269,10 kr. 17,94 kr/kg.
- Yara Milla 21-4-7. 25 kg, 309 kr. 12.36 kr/kg.

Jula:
- Gräsmattegödsel. 8,5 kg, 99,00 kr. 11,65 kr/kg.

Biltema:
- Gräsmattegödsel. 5 kg, 99,90 kr. 19,98 kr/kg.


Jag har ingen uppfattning om ifall innehållet/kvaliteten är helt likvärdigt/jämförbart. Fyll gärna på med flera alternativ.
Halva priset hos Jula nu.
49,95 kr / 8.5kg = 5,9 kr/kg
 
  • Gilla
Peter2400 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.