L
Jag har en Weber q1000 och nu efter några säsonger upptäckte jag att det inte kommer gas ur alla hålen på brännarröret.
Jag har rengjort röret så bra jag kan och tryckt ner ett gem i varje hål. Ändå kommer inte gas ur de hål som är på mitten av bortre långsidan (hoppas ni förstår vad jag menar).

Tacksam för hjälp att lösa detta.
 
Jag har en Q300 ca 7år gammal, jag borrade rent alla hål förra veckan, 1.5 mm borr tror jag det var, det gjorde stor skillnad betydligt jämnare värme nu.
Hur brännarna ser ut på din och om det är möjligt för dig att göra samma sak vet jag dock inte.
 
L
Peter2400 skrev:
Jag har en Q300 ca 7år gammal, jag borrade rent alla hål förra veckan, 1.5 mm borr tror jag det var, det gjorde stor skillnad betydligt jämnare värme nu.
Hur brännarna ser ut på din och om det är möjligt för dig att göra samma sak vet jag dock inte.
Tack för tipset. Det märkliga är att alla hål funkar utom några. Konstigt att det funkar efter dessa också. Med andra ord kommer gasen förbi men inte upp i dem.
 
Det kanske sitter något runt hålet på insidan, som en uppochnervänd skorsten, då får nog gasen svårare att hitta ut.
 
L
Peter2400 skrev:
Det kanske sitter något runt hålet på insidan, som en uppochnervänd skorsten, då får nog gasen svårare att hitta ut.
Så kan det absolut vara. Får gå ut med borrmaskinen och sedan gröpa ur med något.

Tack för hjälpen.
 
L
Hittade inte mina små borr så tog en liten spik och bankade ner den försiktigt. Nu funkar grillen som aldrig förr. Tack för stödet! Skål
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.