• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
D09
Exempel på hur man inte använder en fallsele samt riskerna med att hänga för länge. ;)




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ku(l)kabel :rolleyes:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
s97danl och 4 till
  • Laddar…
M
Tro faan att det blir dong i den med tio tusen volt...
 
Ramnemark skrev:
Ku(l)kabel :rolleyes:

[bild]
En riktigt manlig kabel ;)
 
TeroM skrev:
Jag gillar inte att länka till Facebook men detta är värt att göra ett undantag för.
[länk]
Hoppas bara att det är på skoj....

:banghead:
 
Mikael_L
Det blir 30 grader till helgen :)




15° på lördag och 15° på söndag. ;)



(Ni med facebook har kanske redan sett den många ggr ... :surprised:)
 
Redigerat:
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Nyfiken på bakgrunden till denna skylt

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
En bygghistoria från 70 talet.

Min far jobbade på en byggfirma som jag sedermera även jobbade på i många år, och denna historia fick jag höra många gånger, dom som var med tjöt av skratt när den berättades.

Firman ägdes av byggmästaren, men det var sonen som drev den, byggmästaren syntes sällan till, men dök upp ibland och delade ut en lite bonus om firman gått bra, tex före semestern, och detta var just en fredag mitt i sommaren.

En stadig kille vid namn Magnusson var lite verkmästare, han hade även ett sommarställe i Roslagen, och på fredagar gällde det att komma iväg i tid innan köerna, så Magnusson var den som försvann tidigast från bygget på fredagar.

Killarna höll på med det sista innan det var hemgång när byggmästaren dök upp, det var en proper herre, och killarna ställde nästan upp militäriskt när han gick runt i den paradvåning på Östermalm som dom höll på att renovera.

"Det här har ni gjort jäkligt bra gubbar, det ser riktigt fin ut här. Var är Magnusson ??"
Öh, sa nån, han är nog ute ett ärende med lastbilen. I samma veva öppnade byggmästaren en garderobsdörr
"Jaha, och här står Magnusson" sen stängde han dörren igen och gick in i nästa rum.

Innanför dörren stod alltså Magnusson, omklädd och klar, med den för tiden typiska väskan som man hade matlådan i framför sig på magen, då Magnusson själv med nöd och näppe fick plats i garderoben.

Byggmästaren började skratta när han kom in i nästa rum, det gjorde alla andra också utom Magnusson, han var rödare än en tomat i ansiktet.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
fremax skrev:
Nyfiken på bakgrunden till denna skylt
...
Med vänlig hälsning, fremax
Bränd av erfarenheter med tidigare grannar förmodligen.
Jag har läst historier härifrån Halland (tror jag det var) om lantbrukare med grisuppfödning, som är mycket vanligt i mina trakter, som blev ålagda restriktioner, för att nyinflyttade grannar inte gillade doften.

Med vänlig hälsning tillbaka! //KoW

PS
Jag hittade länken, och en liknande från Dalarna:
http://hallandsposten.se/nyheter/lah...a-miljoinstans
http://www.atl.nu/lantbruk/grislukt-hot-mot-garden

Och à propos skyltar: Amerikanarna är galna i sådana.
På vårt dotterbolags ytterdörr (i Charleston, SC) sitter denna skylt:
OSHA-Concealed-Carry-Sign-ONE-16326_150.gif
 
Redigerat:
harry73
En annan förklaring kan vara att han säljer en tomt och försöker sälja det till folk med rimliga förväntningar.
Han försöker varna spekulanter mot sig själv.
 
D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
s97danl och 3 till
  • Laddar…
M
Ja, om det är humor eller tragik kan väl dryftas en del om, men min tanke är att de å ena sidan presenterar photoshoppade unga smala tjejer, halvnakna med perfekt hud och perfekta vita leenden, ouppnåeligt skönhetsideal för 95% av av alla unga tjejer. Effekten blir för många att deras självkänsla försvagas då de uppfattar att det är så man ska se ut.

Samtidigt stoltserar de med att de har ett program för att stärka självkänslan för barn och ungdomar? :x

Hur tänker de? Vad tänker de med? Det kan inte vara många chips i den chipspåsen som plockade ihop designen på den affischen..

hyckleri.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.