Vi planerar att bygga ett badrum med två dörrar. För att inte alltid behöva låsa/låsa upp två dörrar, undrar jag om någon känner till någon form av lås där två dörrar låses samtidigt? Alltså ungefär som centrallåset på en bil? Jag tycker att det borde finnas på marknaden, men har inte hittat något.

Då mitt eget sökande inte varit speciellt framgångsrikt undrar jag om det är någon annan som kan hjälpa oss...

PS. Hoppas att detta inlägg passar under badrum. Funderade även på "Fönster & Dörrar", men det kändes mer som en badrumsfråga.
 
Elektrisk lösning med knapp?
 
Frågan hade nog passat bättre under annan rubrik en vad fasen... .

När vi byggde så var denna fråga uppe du vi först tänkte oss ett dressingroom in till bad samt en dör till. Lösningen var att sätta in elektroniskt lås det skulle landa på drygt 5000 ink montage. Prata med en låsfirma så kan de tala om vika grejor som gäller men se till att det alltid går att öppna dörren manuellt med vred så man slipper brinna inne om strömmer går.

Själva så valde vi bort en extra dörr för att på så sätt få mer plats i både badrum och dressingroom för en dörr tar rätt mycket plats.
 
Tack för synpunkterna!
 
Hej!
Vi har samma problem som pepparkakan, finns det någon lösning idag? (2 år efter?)
/rexus
 
bumpar denna tråden då vi funderar på det samma..
 
Det finns en solenoid (elektromagnet) från någon av låsleverantörerna som fäller ut en kolv när man tillför spänning. Den fjädrar sedan tillbaka då strömmen upphör.
Detta gör ju att man inte kan bli instängd om det blir strömavbrott, dessutom kan man ju faktiskt använda någon typ av spis-timer för själva låsningen. Då låser dörrarna upp sig själva efter en bestämd tid?
 
Hej

Ny på forumet, "bumpar" denna fråga för att se om någon monterat ett så kallat : Jack and Jill Bathroom
= Två dörrar in till samma toalett

Står just i begrepp att fatta beslut kring detta, där omgivning/vänner absolut tycker att detta passar i mitt hus! :)
Har en walki'n garderob som då får stryka med vilket istället medför att man kan gå rätt in i badrummet från master bedroom.
+ nuvarande dörr in till toa från hallen..

Sovrummet är 4,7m x 3,6m så det finns utrymmer för garderobsvägg i rummet.

Mvh. Magnus
Skillingaryd
 
T
En viss husmodell av Älvsbyhus har en sådan lösning eller hade, en dörr i hallen och en till sovrummet, ganska värt egentligen:)
 
  • Gilla
svanteon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.