image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tror ni det blir problem att leda ut klipparen till framsidan via en 90 cm bred dörr. Kommer att lägga plattor där så det är ju lite tråkigt att behöva ändra efter plattläggning
 
Det bör gå men det är nog ingen som vill lämna några garantier. Bästa vore om du kunde provköra innan du lägger plattorna. Jämnar du bara ut innan och sätter klipphöjden på max och skruvar bort knivarna för säkerhetskull. Så kan det ju inte hända nått.
 
Tycker hela partiet av tryckimpregnerat ser mycket bredare ut än 90cm.
Fungerar det inte så är ju alternativet att flytta kantstenen närmre huset och sedan göra en avväxling av den bärande mittenstolpen åt det fasta partiet och då skära upp både i dörrens nederkant och fasta partiets nederkant.
Vill du inte göra en avväxling i nederkant så kan du göra en halv i halv upphängning av det fasta partiet med en kraftig regel i överkant som du delvis redan har.
 
Får nog bli en breddning av dörrhålet pratade med försäljaren han säger 150 cm men dom säger nog ett mått så att det garanterat går så 120 får det nog bli
 
Begränsningskabeln ska ligga 35cm ifrån hinder/kant och guidekabeln minst 30cm ifrån begränsningskabeln på båda sidor. Så 35+30+30+35=130cm. Så 130cm ska räcka enligt manualen. Sen går det alltid att tänja på gränserna. Men ska du ge dig på att bredda dörrhålet så ta hellre till extra för att slippa eventuella problem.
 
Ja man vill ju gärna klippa dom 150 m3 på framsidan
 
https://youtu.be/tyrF_i_mojo

Här är ett filmklipp där dom gör ett test där kablarna ligger betydligt närmare varandra än vad dom rekommenderar i manualen. Och det verkar ju funka. Så hade jag varit dig hade jag testat först innan du lägger plattorna.
 
  • Gilla
elvstrand
  • Laddar…
Här är ett till som det är tätt mellan slingorna. Följer den guidekabeln när han ska köra tillbaka och ladda oxo?
http://youtu.be/oSWOvaNhEhE
 
elvstrand skrev:
Här är ett till som det är tätt mellan slingorna. Följer den guidekabeln när han ska köra tillbaka och ladda oxo?
[länk]
Det är ganska imponerande den där installationen :) Hur den ska hitta hem till laddaren kan du ställa in men fabriksinställningen är att den börjar söka efter laddstationens radiosignal som den sänder ut. Sen efter 3 min så börjar den leta efter guidekabeln. Har den inte hittat guiden efter 11min letande så börjar den även söka efter begränsningskabeln. Dessa tider kan man även ändra. Har man dragit guiden så den täcker upp bra så kommer den i princip alltid följa den in om klipparen inte råkar vara i närheten av laddstationen när det är dax att ladda.
 
Redigerat:
Jag tänkte bara använda guidekabeln till framsidan eller ska jag dra den ner en runda på baksidan först. Skulle kanske valt automower 330 med 2 guidekabelingångar.
 
Svårt när man inte vet hur tomten ser ut. Det är ju en kompromiss mellan att klipparen hittar den snabbt och att det inte blir för mycket omväg till det andra området. Du klarar dig på en guide men man får lite mer valmöjligheter med två. Sen har 330x lite annat roligt lul lul som kan vara kul å ha.
 
330 gick inte att få tag på. Nu har jag testat du hade rätt quick det gick
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Härligt. Dock så ligger begränsningen för nära stolparna egentligen. Men funkar det så är det ju inte hela världen om den kör emot där någon gång ibland.

Kör du med automatisk passage hantering och guidebredden på max? APH:n är ju perfekt vid såna här tillfällen.
 
Redigerat:
Fattar inte ett dugg! Jag tror jag satte guide bredden på minsta typ 1. Vad är aph
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.