S
Ibland vaknar jag och efter att ha byggt hela natten i sömnen. Inatt har jag gjutit en stor betongplatta ensam utan rätt verktyg. Jag minns att betongen låg i ett stort rum men att det var vågigt och ojämnt. Det fanns inga verktyg och ingen att fråga om hjälp, så jag fick knyta Icapåsar runt fötterna och vada ut med en kvast för att försöka jämna till betongen. Paniken och frustrationen var på topp eftersom betongen var på väg att sätta sig.

Någon annan som upplevt liknande drömmar?
 
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
Haha! Låter inte helt sunt.

Jag kommer sällan ihåg några drömmar. Men däremot bygger jag konstant i huvudet när jag ligger och försöker somna. Kan konstruera saker i huvudet in i minsta detalj.
 
Inatt drömde jag att mitt nylagda ekplanksgolv gick isär med centimeterbreda springor. Räknas kanske inte som att "bygga".
 
hsd
Jahaja, har en gång drömt att jag tapetserade vågrätt.....
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
hsd skrev:
Jahaja, har en gång drömt att jag tapetserade vågrätt.....
Det har jag med drömt. Vad har den drömmen för betydelse?
 
hsd skrev:
Jahaja, har en gång drömt att jag tapetserade vågrätt.....
Jag HAR tapetserat vågrätt, fast det var meningen...

Fast hos ett par bekanta hade målaren vänt på tapeten, så att fåglarna flög upp & ner.
Flyguppvisnings-mode på fåglarna alltså...
 
Redigerat:
Johan_A_M
fubar skrev:
Det har jag med drömt. Vad har den drömmen för betydelse?
Att ni planerar att konstant inta soffläge i rummet så att de ser rätt ut :)
/Freud
 
maah skrev:
Haha! Låter inte helt sunt.

Jag kommer sällan ihåg några drömmar. Men däremot bygger jag konstant i huvudet när jag ligger och försöker somna. Kan konstruera saker i huvudet in i minsta detalj.
Har precis samma "åkomma" dyker upp framför allt i sängen och även när jag duschar - nya och befintliga projekt där jag funderar på förbättringar och ordningsföljd. Ibland blir det långa duschar och insomningstider.

Vad det göller drömmar händer det då och då att jag helt plötsligt i drömmen har köpt ett gammalt hus som jag börjat renovera på en massa ställen där inget är färdigt och jag hittar inte verktygen jag behöver osv.
 
minns inte vad jag drömmer men jag kan vara riktigt uppe i varv efter man har kommit igång med ett moment när man ska gå och lägga sig, sedan att man inte kan somna för att man ligger och planerar ordningsföljden för det man ska fortsätta med dagen därpå. Somnar vid 3-tiden efter 2,5 timmars vridande i sängen....

Sedan kommer frustrationen dagen därpå då momentet som man har funderat på inte tar 30 minuter utan 4 timmar istället...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.