Hej,

Vi letar efter en Gradena R160 för rimligt pris, har sett priser på allt från 13 000 till 15 000 kr. Det verkar dock som att de som säljer runt 14 500 har slut för säsongen(trotts att det är hög säsong nu).

Någon som har tips?
 
Skulle säga att man normalt sett köper robotklippare typ kring påsk eller april/maj så man hinner installera o justera den innan sommaren kommer.
Kollat hos Hornbach i Malmö ? De har ju sin prisgaranti även om de måste beställa från Gardena.
 
Aha, trodde det var högsäsång nu. Vi flyttar till hus snart och jag vet att det är en robotgrsäklippare jag ska ha, känns onödigt att köpa en tillfällig handjagare.

Såg att Bauhaus har för ca 14 600 kr, antar att jag inte kommer undan billigare än det.
 
snowjim skrev:
Aha, trodde det var högsäsång nu. Vi flyttar till hus snart och jag vet att det är en robotgrsäklippare jag ska ha, känns onödigt att köpa en tillfällig handjagare.

Såg att Bauhaus har för ca 14 600 kr, antar att jag inte kommer undan billigare än det.
Kolla även Hornbach är mitt tips. Är de dyrare än 14.600kr så får du för 14.600kr - 10% hos de, alltså drygt 13.000kr, även om måste beställa hos Gardena. Sen har du väl även Eko ute på Svågertorp (?) som är ÅF för Gardena. Vill du beställa från nätet så kolla på prisjakt.se
 
Vill minnas Hornbach beställde till mig och sa det skulle ta 14 dagar men den var hemma på drygt 1 vecka.
 
Hornbach har dem faktiskt för 14 995 kr, men jag förstår inte var ni får 10% ifrån? Är det kanske byggahus.se rabatt? Hur nyttjar jag det isåfall?
 
snowjim skrev:
Hornbach har dem faktiskt för 14 995 kr, men jag förstår inte var ni får 10% ifrån? Är det kanske byggahus.se rabatt? Hur nyttjar jag det isåfall?
Det är deras prisgaranti. Står på deras hemsida.
Den säger: hittar du identisk produkt billigare hos en konkurrent så får du köpa den hos Hornbach för konkurrentens pris minus 10%.
Så gå in till Bauhaus och fotografera produkt med pris o visa inne på Hornbach så löser de prisgarantin till dig.
 
Tack för tippsen, Hornbach kollade med Husqvarna men de var helt slut så min beställning hos Bauhaus skickades idag. Tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.