Jag vill använda mig av någon form av primer/grund innan jag bredspacklar för att förhindra ev. blåsbildning.

Till problemet, i hall och kök har jag tagit ner tapeterna till ren betong eller till papplagret på gipsen. Men i vardagsrummet sitter det kvar något tunnt papper över betongen som ger småbubblor vid bredspackling (testyta). Jag har provat att slipa bort dem med giraffslip med grov kornstorlek, provat blomspruta/skrapa och har provat tapetklister med plast över i några timmar. Tyvärr så biter inget av det. Kanske skulle en stålborste eller liknande fungera?

Då har jag läst om folk som använder primer men ingen nämner exakt produkt.
Skulle denna produkt fungera för att binda det tunna papperet till betongväggen så det inte småbubblar sig vid spackling eller målning?
http://www.bauhaus.se/probau-primer-5-liter.html

Om inte vad rekommenderar ni för produkt?
 
Addelin skrev:
Jag vill använda mig av någon form av primer/grund innan jag bredspacklar för att förhindra ev. blåsbildning.

Till problemet, i hall och kök har jag tagit ner tapeterna till ren betong eller till papplagret på gipsen. Men i vardagsrummet sitter det kvar nåe got tunnt papper över betongen som ger småbubblor vid bredspackling (testyta). Jag har provat att slipa bort dem med giraffslip med grov kornstorlek, provat blomspruta/skrapa och har provat tapetklister med plast över i några timmar. Tyvärr så biter inget av det. Kanske skulle en stålborste eller liknande fungera?

Då har jag läst om folk som använder primer men ingen nämner exakt produkt.
Skulle denna produkt fungera för att binda det tunna papperet till betongväggen så det inte småbubblar sig vid spackling eller målning?
[länk]

Om inte vad rekommenderar ni för produkt?


Oljefärg för inomhusbruk , eller någon form av vattenbaserad patentfärg, ex

Vattenbaserat :

Beckers tapetgrund

Sigma Renova isotop

Alcro Spärra.

Osv

Oljefärg är väl det säkraste kortet egentligen.

Ex Alcro kraft
 
Alcro Kraft som sagt, funkar bäst. Köp ingen billig färg och kladda på och tro att det ger samma effekt.
 
  • Gilla
danne888
  • Laddar…
Säljer dom Kraft i vanliga affärer fortfarande? Den drogs väl tillbaka för att minska nafta-exponeringen?
 
Jodå den finns kvar!
 
Kör på Kraft då, superb problemlösare! :)

Ända spärrfärgen som faktiskt fungerande när jag renoverade ett "nikotinhus".
 
Tack för svar!
Jag provade faktiskt förra veckan med en billig färg från Byggmax men det hjälpte inte ett smack.
Får bli Alcro Kraft!
 
Då återförsäljaren till alcro i min stad hade stängt vid tillfället så blev det en Beckers tapetgrund. Det bubbla sig ytterst lite på vissa ställen men försvann med andra spacklingen. Nu var de allra flesta väggar nerrivna till betong/gips och så kommer jag fortsätta i framtiden om det ska bredspacklas igen i framtiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.