Hej!

Jag undrar om det är någon som vet hur Verisures VBox sitter fast i väggen? Jag skulle nämligen vilja flytta den ett rum då min router behöver flyttas men jag vet inte hur jag får loss den. Har försökt lite försiktigt i olika riktningar men vågar inte dra hårt innan jag vet att jag gör rätt.

Eftersom den är trådlös tänkte jag att allt skulle vara en enkel match men icke!

Någon som kan hjälpa till med detta?
 
Osäker på exakt hur dessa sitter monterade, men jag tror att du behöver ringa Verisure för att säga att du ska flytta din box så att eventuellt sabotageskyddet inte drar igång. Passa samtidigt på att fråga hur den sitter fastmonterad.
 
Ah, då var det inte lätt som jag trodde. Verisure kommer ju vilja skicka en installatör som kommer ta x antal tusen bara för att komma hit ochinte vara behjälpliga på att jag kan göra det själv.

Det är sånt här som får mig att bli riktigt sur och vilja strunta i Verisure men gillar Yale Doorman installationen
 
Det är inte säkert att det måste komma ut en installatör som gör det, utan det kan även vara som så att dom sätter ditt larm i installatörsläge och låter dig själv skruva, och sedan får du meddela att du är färdig så återställs larmet igen. Så bli inte sur i onödan :) Ring och hör så får du ju veta hur det ska gå till.
 
Ring och säg att nu ska tapetsera, men att du inte behöver ta bort bottenplattan. Sen flyttar du den ändå, och ringer in och berättar att arbetet är klart.
 
Det finns ju även en del aspekter i vart boxen ska sitta placerad så den inte hamnar i ett utrymme som inte täckas korrekt av larmet.
SKa väl gå att sätta larmet i serviceläge själv via appen för att tex byta batterier.

Sitter en skruv på undersidan som man lossar och sedan drar uppåt, sen får man ju lossa fästet som är skruvat i väggen.
 
Stärkt av era kommentarer så ska jag ringa imorgon och kolla med dem. Det kanske inte är så farligt som jag anar. Återkommer efter besked. Smart tips Flöjten5! Det ska jag köra på.
 
Du har nog redan löst detta men om någon annan skulle trilla in här: Det sitter en liten skruv på sidan, där ingångarna för nätström och ethernet kommer in. Skruva bort den sedan kan hela boxen tas bort. Bottenplattan är sedan fäst i väggen.
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.