P
Blir det tillräckligt ljust med 2st 2x36 samt en 1x36 i en tvättstuga på 10 kvm ?
 
Jag tror det blir alldeles för mycket, om du nu inte har inrett den med svart sammet...

Jag har en tvättstuga på ca 8 m2 och tyckte att tidigare belysningen med 2x21 W lysrörslampa var något för mycket. Nu sitter det 1x28W T5-lysrör som jag tycker blir lagom. Bänkskiva, tak, inredning och tapet är vita och golvet är gult.

Har du hela 5 st 36W standard lysrör borde du få närmare 1500 lux. Det blir lite för bra.
 
P
Ok kanske ska nöja mig med lite mindre då. Det är lågt i tak (ca 190-195cm) så jag vill inte ha någon armatur där man normalt går utifall vi får långa gäster :) vilket innebär att den mesta belysningen kommer nära väggarna och inte mitt i rummet.
 
Vår tvättstuga är ca 3*4,5 vi har 2 st 2*36W, bägge är längs ena långsidan ca 0,8 m från vägg (över/framför tvättho, bänk, TM, TT), det är lagom ljus för att arbeta med tvätten.

Edit:
Väggar, golv & tak är vita, bänkskivan är lackad ek.
 
Redigerat:
P
Det blev 3st 2x18 W armaturer. Ser ut att räcka till. Fick rensa bort lite gammalt skit på samma gång :)
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.