Hej alla!
Jag bor inte så stort, men har kommit fram till att jag vill ha ett skrivbord. Vilket inte får plats nu.
Så efter lite funderande har jag hittat på en lösning som jag inte ens vet om den är möjlig :p

Om man gör nått liknande sån här plus att man kan fälla upp ett skrivbord ur utrymmet under madrassen?
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10249868/
Är det nått som är möjligt att bygga från scratch för en som aldrig har byggt en möbel förr?
 
Verkat jobbigt att kliva innanför ramen och lyfta dit sin kontorstol med just den där lösningen, men kan du tänka dig en "våningssäng" med skrivbord under? Annars en säng som viks upp helt mot väggen typ denna, heter Murphy bed om du vill googla flera: https://youtu.be/s3L1T34Zrdo
 
Nejnej, jag tänkte man kunde fälla upp skrivbordet mot fotänden så man kan sitta utanför förstås ;)
Att fälla upp mot väggen är nog inte möjligt, 160 cm bred säng blir nog för tung att fälla upp.
 
I min studentlya byggde jag en loftsäng som var uppfällbar. Inte helt upp mot väggen men såpass att man kunde sitta under med skrivbord. Jag byggde ramen själv och genom att låta gå ramvirket en bit ut på baksidan samt rundslipa det så fick jag axeltappar av trä.
För att hjälpa till vid uppfällningen monterade jag gastryckfjädrar från bilskroten.
Det är sådar 35 år sedan så bilder finns inga.
 
Tack för svar! Synd att du inte har några bilder :(

Thomas_Blekinge skrev:
I min studentlya byggde jag en loftsäng som var uppfällbar. Inte helt upp mot väggen men såpass att man kunde sitta under med skrivbord. Jag byggde ramen själv och genom att låta gå ramvirket en bit ut på baksidan samt rundslipa det så fick jag axeltappar av trä.
För att hjälpa till vid uppfällningen monterade jag gastryckfjädrar från bilskroten.
Det är sådar 35 år sedan så bilder finns inga.
 
Yolibie skrev:
Att fälla upp mot väggen är nog inte möjligt, 160 cm bred säng blir nog för tung att fälla upp.
Det finns kommersiellt tillgängliga beslag för ännu bredare sängar, t.ex de från Create-a-Bed.
 
fahlis skrev:
Det finns kommersiellt tillgängliga beslag för ännu bredare sängar, t.ex de från Create-a-Bed.

Säkert! Frågan är vad det kostar? Dom där kostade ju 299$ + tull + frakt, blir ju säkert över 5000. Alldeles för dyrt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.