Kan någon föreslå en riktigt duktig och erfaren golvläggare söder om Stockholm? Jag tänker lägga riktigt ekgolv i ett par rum och vill ha tag på en hantverkare som kan göra ett riktigt snyggt jobb och dessutom ge mig bra råd om material och behandlingar etc.
 
Vad menar du med riktigt Ek-golv? Massiva ekplankor eller vad?
 
Vi har haft Floor & carpet hos oss och var väldigt nöjda med arbetet. Visserligen var det bara slipning/oljning men tittar man på bilder på deras sida och omdömen på brabyggare så tycks han lyckats med svårare arbeten också .Hos oss gav han sig inte förrän han var helt nöjd med resultatet. Vi fick även löpande info om vad han gjorde. (Jag har haft en annan firma på ett annat golv och där fick de komma tillbaka två gånger innan jag var nöjd plus prisavdrag pga lackstänk på en dörr). Vi fick även gott om råd och tips och en demonstration om hur det ska underhållas.
 
  • Gilla
Amatörsnickaren
  • Laddar…
@gunric Låter bra skall kolla på dem!
 
Stigge Fröling har jag och Andersmalmgren (se hans tråd) goda erfarenheter av. Han används av de kulturmärkta byggnaderna i staden och rekas av bla Osmo. När jag valde honom efter noggranna eftersökningar var min uppfattning att hans firma anses vara Stockholms oomtvistade nummer ett. Har dock bara erfarenhet av ett jobb personligen.
 
  • Gilla
Amatörsnickaren
  • Laddar…
@kallun Minns du vad firman heter eller står det i "anders tråd" (vilken tråd menar du förresten han har väl skrivit tusentals:) )???
 
Redigerat:
@Kallun Ja jösses vilken lång tråd det där var men jag hittade bitarna om golv så småningom - en sak är ju helt klar, tycker Anders som verkar väldigt noga med allt att de var duktiga så duger de absolut åt mig :)

Snygga golvbilder på deras hemsida också...

Skall absolut be dem om en offert!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.